Magazinele vor fi obligate să repare în 15 zile un produs abia cumpărat și să acorde un nou termen de garanție

Magazinele vor fi obligate să repare în 15 zile un produs abia cumpărat și să acorde un nou termen de garanție
scris 27 ian 2016

Magazinele vor fi obligate să repare sau înlocuiască un produs abia cumpărat într-o perioadă maximă de 15 zile calendaristice, iar produsele reparate vor avea o garanție prelungită, în timp ce produsele de folosință îndelungată înlocuite vor avea un nou termen de garanție. La rândul său, vânzătorul va avea aceleași obligații pentru produsul înlocuit ca și pentru cel vândut inițial.

Modificările, anunțate în urmă cu două săptămâni de Profit.ro, au fost aprobate miercuri de Guvern prin ordonanță.

Urmărește-ne și pe Google News

Una dintre prevederi este introducerea perioadei maxime de 15 zile calendaristice în care vânzătorul are obligația să repare sau să înlocuiască un produs aflat în perioada de garanție comercială, dacă acesta nu corespunde condițiilor de conformitate menționate în declarația referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.

Guvernul arată că legislația actuală precizează că orice reparare sau înlocuire a produselor va fi efectuată într-o perioadă stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și comerciant, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele, fără însă a preciza durata maximă a acestei perioade.

PROIECT: Marile magazine vor transmite lunar Consiliului Concurenței prețul alimentelor CITEȘTE ȘI PROIECT: Marile magazine vor transmite lunar Consiliului Concurenței prețul alimentelor

A fost introdusă și o precizare explicită, respectiv că timpul de nefuncționare, din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanție, prelungește termenul de garanție legală de conformitate și, dacă există, și pe cel al garanției legale. Prin urmare, aceste termene curg din momentul în care a fost adusă la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentării produsului la vânzător/unitatea service până la aducerea produsului în stare de utilizare normal și, respectiv, al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării lui efective către consumator.

În ceea ce privește produsele de folosință îndelungată, este stabilit că, în cazul în care acestea înlocuiesc produsele defecte în perioada termenului de garanție, vor avea un nou termen de garanție care curge de la data preschimbării produsului. Produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală de conformitate depășește 10% din valoarea acestuia (practic, este mărimea termenului de garanție în care produsul nu functioneaza, de exemplu: 2,4 luni de nefuncționare din 24 luni (2 ani) de garantie legală), la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.

Termenul de garanție curge de la data intrării bunului respectiv în posesia consumatorului, inclusiv pentru bunurile noi de folosință îndelungată obținute prin tragere la sorți la tombole, castigate la concursuri și similar sau acordate cu reducere de preț ori gratuit de către operatorii economici.

Modificările vor fi aplicate în 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a ordonanței aprobate miercuri de Guvern.

viewscnt
Afla mai multe despre
magazine
produse
garantie