Date Profit.ro: Kaufland a lansat, discret, planul pentru construcția unui nou hypermarket, în apropierea Bucureștiului. Contract semnat cu firma Comnord

Date Profit.ro: Kaufland a lansat, discret, planul pentru construcția unui nou hypermarket, în apropierea Bucureștiului. Contract semnat cu firma Comnord
scris 6 iun 2018

Cel mai mare retailer din comerțul românesc, Kaufland, controlat de grupul privat german Schwarz Gruppe, pregătește, conform datelor Profit.ro, construcția unui nou hypermarket în apropierea Bucureștiului, lângă Buftea, semnând în acest sens un contract cu firma Comnord, deținută de Sorin Crețeanu.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Profit.ro a anunțat recent că retailerul Kaufland a dublat pentru acest an bugetul de investiții în expansiune și modernizare, la peste 200 de milioane de euro, și pregătește deschiderea a 10 noi magazine, inclusiv în orașe de dimensiuni mici.

Urmărește-ne și pe Google News

Locuitorii din zona localităților Buftea, Mânăstirea și Crevedia nu vor mai trebui în viitor să meargă la București pentru a face cumpărături într-un hypermarket, după cum vor avea oportunitatea obținerii de locuri de muncă de la o dezvoltare comercială care este în proiect și a primit deja autorizările de la instituțiile de resort.

Un hypermaket va fi construit la limita localităților Crevedia și Buftea, beneficiarul oficial fiind compania Comnord București (COSC), care și deținea terenul. Destinatarul final este însă lanțul Kaufland, lider pe piața de retail românească și a 4-a companie din România, cu afaceri de peste 10 miliarde lei (2,2 miliarde euro) anul trecut.

Ikea lansează campania de recrutare pentru cel de-al doilea magazin din România. Circa 350 de posturi deschise CITEȘTE ȘI Ikea lansează campania de recrutare pentru cel de-al doilea magazin din România. Circa 350 de posturi deschise

Comnord va fi executantul lucrărilor, după cum este și vânzătorul în tranzacție. Terenul, în suprafață de peste 20.000 de metri pătrați, va fi vândut la un preț de minimum 100 de euro pe metrul pătrat. Terenul este amplasat pe Șoseaua București-Târgoviște, vis-a-vis de fabrica Romsac, așa cum se vede pe harta atașată.

Date Profit.ro: Kaufland a lansat, discret, planul pentru construcția unui nou hypermarket, în apropierea Bucureștiului. Contract semnat cu firma Comnord

Respectivul amplasament este pe un teren mai mare, de 8 hectare, cumpărat de Comnord în anul 2009 pentru 8,9 milioane euro. Este zona Institutului de Cercetare, Proiectare și Producție Experimentală în Domeniul Construcțiilor și Materialelor de Construcții – PROCEMA.

Nu este neapărat o prezență insolită pentru operatorii de retail. Un magazin Lidl este la mai puțin de 600 de metri de amplasament, iar la alți 2,4 kilometri este o unitate Penny Market.

Comnord București ar urma să fie unul dintre beneficiarii nemijlociți ai investiției. Compania este controlată de omul de afaceri Sorin Crețeanu, care, în luna februarie, a derulat o ofertă publică de cumpărare la prețul de 1,10 lei/acțiune, prin care a reușit să achiziționeze 2,52 milioane titluri, echivalentul a 6,30% din capitalul social, pentru care a plătit 2,77 milioane lei. De atunci, titlurile Comnord au continuat să se aprecieze pe sistemul alternativ de tranzacționare AeRO al Bursei de Valori București. La ultimul preț, de 1,70 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei este de 68,02 milioane lei (14,62 milioane euro).

Retailerul Kaufland România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10,09 miliarde lei (circa 2,2 miliarde euro) și menține poziția de lider pe piața de retail din România.

Spre comparație, lanțul concurent Carrefour a avut vânzări nete de 1,781 miliarde de euro în 2017, în urcare cu aproape 18,7% de la 1,501 miliarde de euro în anul anterior.

Kaufland a încheiat anul 2017 cu 117 magazine, rețeaua fiind extinsă în acest an cu încă 2 unități.

Kaufland a intrat pe piața din România din 2005 și este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de retail Lidl, și se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în șapte țări.

Grupul Schwarz Gruppe țintește vânzări de peste 100 miliarde de euro în acest an, o bornă importantă în istoria afacerii de familie pornită în urmă cu 88 de ani. În 2017, Schwarz Gruppe a obținut o cifră de afaceri de 96,9 miliarde de euro, în creștere cu peste 7% de la 90,2 miliarde de euro în anul precedent.

Lidl, al treilea mare jucător pe piața românească, cu peste 220 de magazine, a contribuit cu 74,6 miliarde de euro la vânzările grupului.

Investițiile Schwarz Gruppe s-au cifrat la 7 miliarde de euro în 2017, o sumă record, pentru acest an fiind estimat un nivel similar.

La nivel global, Schwarz Gruppe are peste 11.500 de magazine Lidl și Kaufland și aproximativ 350.000 de angajați, majoritatea pe statele de plată ale Lidl.

viewscnt
Afla mai multe despre
kaufland
comnord
bvb
aero
buftea
lidl
penny market