Șeful retailerului german Lidl anunță planul de extindere: crește rețeaua cu 15 magazine, angajează peste 500 de persoane și dezvoltă produse noi

Șeful retailerului german Lidl anunță planul de extindere: crește rețeaua cu 15 magazine, angajează peste 500 de persoane și dezvoltă produse noi
scris 30 mai 2018

Retailerul german Lidl va continua expansiunea pe piața românească și în acest an, inaugurând peste 15 magazine în toate regiunile țării, și va angaja peste 500 de persoane. Totodată, compania își propune să dezvolte produse noi, continuând colaborările cu producătorii români, spune, într-o discuție cu Profit.ro, Frank Wagner, CEO Lidl România.

„Portofoliul nostru de mărci proprii este în permanentă dezvoltare pentru că ne dorim să acoperim o gamă cât mai largă de produse. Continuăm, totodată, să ne dezvoltăm colaborarea cu furnizorii români, să creștem volumul de produse provenite de la furnizori romani, iar cel mai bun exemplu în acest sens este colaborarea pentru realizarea produselor marcă proprie <<Cămara Noastră>>”, spune Wagner, adăugând că plănuiește până la finalul anului să aducă în magazine produse noi inspirate de bucătăria românească.

Urmărește-ne și pe Google News
Lidl a semnat actele pentru deschiderea la București a celui de-al doilea mare hub digital din Europa: investiție inițială de aproape 10 milioane euro CITEȘTE ȘI Lidl a semnat actele pentru deschiderea la București a celui de-al doilea mare hub digital din Europa: investiție inițială de aproape 10 milioane euro

Business-ul companiei are la bază săptămânile tematice și produsele marcă proprie, acestea din urmă alcătuind aproximativ 80% din oferta Lidl. Ponderea produselor românești comercializate în magazinele Lidl este influențată de sezon, conform spuselor CEO-ului.

„În sezonul cald, când în magazinele noastre se găsesc peste 70 % fructe și legume autohtone, în mod evident și procentajul total al produselor din România este foarte mare. Majoritatea produselor proaspete - fructe, legume, carne, lactate - provin din România”, adaugă Wagner.

Piața de retail este puternic influențată de puterea de cumpărare, creșterile salariale și reducerea șomajului conducând la o creștere a consumului, în timp ce oamenii se orientează către produse premium, susține CEO Lidl România.

„Așteptările clienților cresc, iar importanța prețului, ca principal criteriu în decizia de cumpărare, scade. Crește importanța serviciilor oferite și a experienței de cumpărare, precum amabilitatea personalului sau curățenia din magazin”, mai spune Wagner, adăugând că oamenii au început să se orienteze către un stil de viață mai sănătos și, în consecință, către produsele bio.

Lidl a înregistrat anul trecut o creștere a afacerilor de peste 15 %, dublă față de media pieței de retail estimată la 7-8 %, preconizând că va menține acest trend de creștere și în 2018.

La începutul lunii, retailerul german Lidl a semnat actele pentru deschiderea la București a primului hub digital din România, al doilea ca mărime din Europa, cu o investiție inițială de aproape 10 milioane euro. Compania a lansat în februarie procedurile de angajare a peste 100 de arhitecți software, dezvoltatori și consultanți pentru a furniza soluții de e-commerce și management pentru platformele digitale ale grupului.

În 2016, Lidl a avut o cifră de afaceri de 5,57 miliarde de lei (1,24 miliarde de euro) în România, în creștere cu 18% față de anul precedent și un profit cu 26,6% mai mare, de 217 milioane de lei (48,3 milioane euro).

Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.

Retailerul a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail.

viewscnt
Afla mai multe despre
lidl
retail
magazine
frank wagner