Producătorul de blocuri ceramice Cemacon a înregistrat în primele nouă luni afaceri de 56 de milioane de lei (circa 13 milioane de euro), în creștere cu 17% și un profit operațional de aproape 16 milioane de lei (3,6 milioane de euro), cu 24% mai mare față de perioada similară a anului trecut, evoluție care se bazează mai ales pe avansul vânzărilor de cărămidă. Vânzările din primele nouă luni au depășit cu un milion de lei cifra de afaceri raportată de companie pe întreg anul 2014.
"Rezultatele comerciale și financiare sunt semnificative; după primele nouă luni, am depășit cifra de afaceri netă pe întreg anul 2014. Redeschiderea facilității de producție de la Zalău ne-a permis să creștem volumele totale vândute, însă cea mai mare reușită este faptul că avem o creștere valorică ce excede creșterea cantitativă, prin îmbunătățirea prețului mediu de vânzare. Eforturile de îmbunătățire și optimizare a portofoliului, creșterea exponențială a notorietății Cemacon, împreună cu strategiile comerciale inovatoare, ne-au facilitat o poziționare de preț superioară, chiar dacă în piață nivelul prețurilor este încă redus. Avem, astfel, certitudinea că profitul operațional va crește în 2015 comparativ cu 2014", a declarat, într-un comunicat, Liviu Stoleru, director general și președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.
Creșterea vânzărilor a fost posibilă datorită cantităților suplimentare obținute prin reoperarea fabricii Cemacon de la Zalău, care a determinat creșterea capacității totale de producție cu 30%. Fabrica de la Recea, cea mai nouă și modernă fabrică de profil din România, inaugurată în 2010, a funcționat la capacitate maximă și costuri competitive. În al treilea trimestru, a continuat îmbunătățirea nivelului marjelor de vânzare odată cu consolidarea poziționării premium a produselor Evoceramic, cel mai performant portofoliu de produse de pe piață.
Și vânzarea de buiandrugi ceramici a crescut în 2015 și a contribuit la atingerea nivelului de 56 milioane de lei al cifrei de afaceri nete. În acest an a fost finalizată restructurarea financiară și operațională a Cemacon.
"Definitorie pentru evoluția Cemacon în 2015 este finalizarea restructurării companiei. Suntem mândri că deciziile și riscurile calculate pe care ni le-am asumat ne-au ajutat să devenim un exemplu de succes pentru mediul de business din România, un caz de best-practice de turnaround. Nu în ultimul rând, am reușit să implementăm și să ne atingem toate obiectivele asumate în fața acționarilor și a băncii creditoare", a precizat Stoleru.
Obiectivele Cemacon pentru 2015 includ consolidarea și dezvoltarea afacerii, prin creșterea cifrei de afaceri cu 35% față de anul anterior și un nivel al profitului operațional de minim 17%, atingerea unei cote de piață naționale de 18% și creșterea atractivității companiei în rândul investitorilor prin obținerea de profit net la sfârșitul anului.
Cemacon este al doilea mare producător de sisteme de zidării ceramice din România și unul dintre liderii pieței din Transilvania. Compania operează cea mai modernă și mai mare capacitate de producție din România cu produse de calitate premium obținute la costuri de producție foarte competitive.
Compania este listată la Bursa de Valori București și deținută, preponderent, de acționari instituționali, fonduri de investiții românești și străine. Cemacon are o capitalizare de 41,7 milioane de lei (9,5 milioane de euro).