Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin vrea să ajungă la sfârșitul anului viitor la 16 magazine în România, față de 6 în prezent, exclusiv prin rebranduirea magazinelor preluate de la Baumax. Din cele 15 magazine preluate de la Baumax, Leroy Merlin a închis definitiv un magazin din Chitila și unul din Pitești și analizează aceeași măsură pentru încă unul sau două.
”România este o piață mare, românilor le place să renoveze, să construiască, își iubesc casa. Scopul achiziției Baumax a fost să ne asigurăm o creștere pe această piață și să ne consolidăm poziția, și de asemenea să fim prezenți în cele mai importante orașe din țară”, a declarat într-o conferință de presă Frederic Lamy, directorul general Leroy Merlin România, parte a grupului francez Adeo.
Leroy Merlin a deschis primul magazin în România în anul 2011 în Chitila, în parcul de retail Collosseum, iar trei ani mai târziu l-a lansat pe al doilea, la Craiova.
În anul 2014, Leroy Merlin a preluat cele 15 magazine din România ale rețelei Baumax, aflate în plin proces de integrare.
După șase luni de la preluare au fost redeschise magazinele din Ploiești și cel din Sun Plaza din București. În prezent, Leroy Merlin deține 6 magazine - trei în București (inclusiv cel din Bragadiru, construit de Leroy Merlin), și câte unul în Craiova (construit de Leroy Merlin), Ploiești și Brașov.
Pentru acest an urmează la sfârșitul săptămânii deschiderea magazinului din Cluj-Napoca și a celui din Sibiu pe 4 decembrie.
”Potențialul pentru România este de 20-25 magazine Leroy Merlin în următorii 10 ani. (…) În 2016 vom continua creșterea în România și transformarea și celorlalte magazine. Vom finaliza până în septembrie transformarea tuturor magazinelor. De asemenea, vrem să angajăm 600 de colaboratori din toată țara și să ajungem la 1.800-1.900 de angajați anul viitor. Am păstrat toți angajații Baumax, dar avem nevoie de mai mulți oameni pentru că în magazinele Baumax lucra un număr redus de angajați, 30-40 de persoane pe magazin, iar noi vrem să avem în medie 100 de oameni pe magazin pentru a ne asigura creșterea afacerilor”, a explicat Lamy.
Totodată, fostul magazin Baumax din Constanța a fost închis pentru rebranduire și urmează să fie redeschis la sfârșitul luni ianuarie 2016. Și magazinul din Pitești a fost închis, dar în acest caz compania a luat decizia de a-l închide definitiv.
”Am dat o șansă magazinului din Pitești, însă problema este de zona în care se află. Este departe de centru și de aceea nu a avut rezultate bune. După șase luni de reflecție am luat decizia de a-l închide pentru că este greu să-l faci profitabil. Săptămâna trecută l-am închis. Credem în Pitești, dar nu în acea zonă”, a precizat reprezentantul Leroy Merlin.
Compania a mai renunțat la un fost magazin Baumax, din Chitila (al doilea al rețelei din acea zonă), pentru care ia în calcul mai multe posibilități, respectiv vânzarea spațiului sau închirierea.
Pentru spațiul din Pitești, de asemenea, proprietatea Leroy Merlin, nu a fost luată încă o decizie.
El spune că, probabil, încă 1-2 magazine preluate de la Baumax vor fi închise, însă nu a menționat în ce orașe sunt amplasate.
Valoarea investiției pentru transformarea unui magazin este de 1-1,5 milioane de euro, astfel că în total costurile ar ajunge la 16,5 milioane de euro.
Afacerile Leroy Merlin în România au urcat de 5 ori față de anul trecut și se apropie de 200 milioane de euro
Lamy spune că magazinul din parcul comercial Collosseum din Chitila este cel mai bun al rețelei din România din punct de vedere al cifrei de afaceri, cu vânzări de 35 milioane de euro anul trecut.
În ceea ce privește vânzările tuturor magazinelor Leroy Merlin din România în acest an, Lamy nu a indicat o sumă, însă a menționat că față de anul trecut cifra de afaceri din 2015 va fi de 5 ori mai mare, în condițiile în care numărul clienților a crescut de 3 ori.
Având în vedere că anul trecut până în septembrie, când a fost deschis magazinul din Craiova, Leroy Merlin a avut doar magazinul din Chitila în portofoliul din România și că acesta a avut o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro, se poate estima că în acest an cifra de afaceri a Leroy Merlin în România ar putea depăși 180 de milioane de euro.
În ceea ce privește planurile de extindere, după finalizarea procesului de integrare a fostelor magazine Baumax, Lamy spune că este interesat să cumpere alte terenuri pentru noi magazine și că vede Bucureștiul ca pe o piață cu potențial.
”Pentru noi potențialul în București este de a ne dubla cel puțin numărul de magazine pe care le avem deja. Bucureștiul este precum Varșovia acum 15 ani. Atunci aveam 2 magazine în Varșovia, acum avem 10. Dacă lucrurile merg bine, și nu văd nici un motiv să nu meargă, am putea dubla numărul de magazine din București”, a arătat Lamy.
Alte orașe atractive pentru Leroy Merlin sunt Timișoara și Cluj-Napoca.
”Extinderea se va face ușor, nu este o cursă pentru a deschide cât mai multe magazine, ci să fim lideri pe piețele în care activăm. Piața din România se va consolida ca orice piață emergentă, probabil că vor mai ieși actori din piață, iar dacă apare vreo oportunitate vom mai face achiziții”, a spus Lamy.
El estimează piața de bricolaj la 2,5-3 miliarde de euro, împărțită în mod egal de magazinele tradiționale și de retailul modern, cel din urmă fiind însă în creștere.
”În 2014, compania avea până în 1,5% din piață, iar în cinci ani vrea să ajungă în top 3”, a conchis Lamy.
În România, Leroy Merlin, parte a grupului francez Adeo, deținut de familia Mulliez, concurează cu Dedeman, Hornbach, Praktiker sau Brico Depot deținut de britanicii de la Kingfisher.