Instanța supremă a Uniunii Europene a aprobat o amendă antitrust de 2,4 miliarde de euro pentru Google, un impuls binevenit pentru autoritățile de reglementare care se luptă cu Big Tech, relatează Politico.
Curtea de Justiție a declarat că practica Google de a favoriza propriile rezultate ale căutărilor pentru cumpărături în detrimentul serviciilor concurente „a fost discriminatorie”. Hotărârea nu poate fi atacată cu recurs, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Judecătorii au declarat că legislația UE interzice comportamentul care împiedică „menținerea sau creșterea concurenței pe o piață pe care gradul de concurență este deja slăbit, tocmai din cauza prezenței uneia sau mai multor întreprinderi într-o poziție dominantă”.
Google a fost amendată în 2017 pentru modul în care și-a favorizat propriile rezultate de căutare pentru cumpărături în detrimentul serviciilor concurente. Amenda a fost prima pentru companie într-o serie de investigații antitrust ale UE, inclusiv o anchetă privind tehnologia publicității, în cadrul căreia Comisia Europeană analizează posibilitatea de a diviza activitățile companiei.
Google se luptă încă cu alte două sancțiuni ale UE, inclusiv cu o amendă antitrust record de 4,3 miliarde EUR pentru sistemul său de operare Google Android.
Anul trecut, Tribunalul a sprijinit constatarea UE împotriva platformei de cumpărături a Google, folosind un limbaj ferm cu privire la auto-preferențierea serviciilor sale de către Google.
CITEȘTE ȘI Compania Fort, recent intrată pe piața AeRO, afișează un profit drastic redus la S1, dar cu afaceri în creștere pe segmentul cybersecurity și spune că e în ținta de bugetServiciile rivale s-au plâns că Comisia nu a reușit să obțină schimbări semnificative din partea Google, care și-a modificat afișarea anunțurilor de produse pentru a respecta termenii hotărârii din 2017.
De atunci, Comisia a obținut un nou instrument puternic pentru a lua măsuri drastice împotriva giganților digitali, Legea privind piețele digitale (DMA), care interzice giganților tehnologici să favorizeze propriile produse și servicii în detrimentul concurenților pe propriile platforme.
În acest an, Google a adus noi modificări căutării produselor pentru a se conforma DMA. De asemenea, Google face obiectul unei investigații la nivelul UE pentru nerespectarea DMA în ceea ce privește auto-preferențierea în Google Search și în magazinul său de aplicații.