Conform unui studiu publicat de Corporate Europe Observatory, cheltuielile pentru lobby în Europa ale giganților americani de tehnologie au crescut cu aproximativ 33% de la 113 milioane de euro în 2023.
Doar 10 companii americane au cheltuit pentru lobby în ultimu an 49 de milioane de euro. În fruntea listei, cu 10 milioane de euro se găsește Meta.
Meta este urmată cu Microsoft, Apple și Amazon, cu câte 7 milioane. Urmează cu sume de sub cinci milioane companii precum Qualcomm, Google, Intel și Samsung.
Amazon este companie care și-a crescut cel mai mult bugetul de lobby european, adăugând peste 4 milioane de euro. Creșteri de peste 2 milioane de euro au mai operare Microsoft și Meta.
Companiile americane au folosit acești bani pentru a promova ideea reducerii nivelului de reglementare în zona digitală și au avut, în medie, cel puțin o întâlnire cu oficiali ai Comisiei Europene.
Acest lobby intens, în paralel cu presiunile administrației de la Casa Albă, pare să dea roade - o serie de politicieni europeni au cerut deja întreruperea aplicării noii legislații pentru inteligența artificială.
În același timp, alte legi europene, precum cele pentru piețe digitale, pentru servicii digitale și GPRD sunt atacate în mod constat de companiile și oficialii americani.















