OMV Petrom va plăti, anul acesta, o sumă totală estimată la 31,5 milioane lei operatorului de transport și depozitare țiței și produse petroliere Oil Terminal pentru expedierea de exporturi de produse rafinate din portul Constanța, cu circa 50% mai mult decât anul trecut, potrivit datelor transmise de Oil Terminal Bursei de Valori București.
În 2015, în baza contractului similar încheiat între cele 2 companii, OMV Petrom a achitat Oil Terminal suma de 20,95 milioane lei. Inițial, la semnare, valoarea contractului fusese estimată la doar 11,5 milioane lei.
Oil Terminal este controlată de statul român, prin Ministerul Energiei, cu aprope 60% din acțiuni.
CITEȘTE ȘI APAPR: O amânare a creșterii contribuției la Pilonul II indică o meteahnă a lucrurilor neterminate și pensii mai mici pentru actualii salariațiÎn 2015, OMV Petrom a fost al doilea client ca importanță al Oil Terminal din punct de vedere al ponderii încasărilor în cifra de afaceri, după Petrotel Lukoil. În cazul rafinăriei ploieștene controlate de rușii de la Lukoil, valoarea facturată de Oil Terminal a fost de circa 56,7 milioane lei.
Oil Terminal a obținut pe 5 noiembrie anul trecut, de la Ministerul Finanțelor Publice, autorizație de antrepozit fiscal pentru 2 rezervoare de benzină fără plumb, instituția stabilind în sarcina societății o garanție în cuantum de 23 milioane lei.
În depozitele de carburanți sau alte produse petroliere care au statutul de antrepozite fiscale, produsele respective pot fi depozitate și, totodată, transportate de la un antrepozit la altul în interiorul UE fără plata accizelor. Oil Terminal a mai avut statutul de antrepozit fiscal până în 2010, când Guvernul a modificat legislația în materie în sensul că doar rafinăriile mai puteau obține autorizații de exploatare de antrepozite fiscale de depozitare a produselor energetice.
Modificarea a fost anulată începând cu 1 ianuarie 2013, după ce Comisia Europeană a somat România în acest sens, amenințând cu declanșarea procedurii de infringement, în urma unei plângeri formulate de Deloitte, în noiembrie 2010, potrivit căreia eliminarea antrepozitelor fiscale de depozitare a reprezentat o încălcare a legislației europene în domeniul accizelor.