Grupul maghiar MOL, cel de-al treilea distribuitor de carburanți de pe piața autohtonă, cu o cotă de 17%, a înregistrat în prima jumătate a anului vânzări record în România, de 372 mii tone carburanți, cu 10 mii tone - sau aproape 3% - peste precedentul record, de 362 mii tone de carburanți, din prima jumătate a anului 2021, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupul maghiar a realizat în al doilea trimestru al acestui an un volum record de vânzări de carburanți în benzinăriile din România pentru această perioadă, cu 3,6% peste precedentul record înregistrat în trimestrul al doilea al anului 2021, în pofida faptului că în prezent operează cu 6 stații mai puțin decât la acea dată.
MOL a vândut pe piața autohtonă în cel de-al doilea trimestru al anului 48 mii tone de benzină și 151 mii tone de motorină, volumul total de carburanți comercializat fiind unul record pentru acest trimestru al anului, de 199 mii tone.
Raportat la cel mai bun al doilea trimestru din istorie precedent, cel din 2021, vânzările de benzină ale grupului maghiar au crescut cu 3 mii tone, iar cele de motorină, cu 4 mii tone.
Și în primul trimestru al anului, MOL a vândut pe piața autohtonă un volum de 39 mii tone de benzină și 134 mii tone de motorină, volumul total de carburanți comercializat fiind unul record pentru acest trimestru al anului, de 173 mii tone.
Comparativ cu rezultatele din trimestrul al doilea al anului trecut, vânzările MOL s-au majorat cu 5,3% sau 10 mii tone, cele de beninză fiind mai ridicate cu 3 mii tone, iar cele de motorină cu 7 mii tone.
CITEȘTE ȘI BAROMETRU 1 din 5 tineri consideră că veniturile familiei sunt insuficiente, aproape 80% văd ca problematică șansa la o locuință sau la un loc de muncă de calitate. Sistemul educațional, eșec pe piața muncii sau a afacerilorȘi liderul pieței distribuitoare de carburanți, OMV Petrom, a raportat o creștere a volumelor de carburanți vândute pe piața de retail cu 5% ”susținute de cererea de pe piață”.
Anul trecut, marile companii distribuitoare de carburanți au profitat de majorarea cererii de anul trecut, crescându-și vânzările în stațiile autohtone. Cea mai semnificativă creștere a fost înregistrată în benzinăriile Rompetrol, aparținând grupului kazah KMG, iar cea mai redusă, în cele operate de liderul pieței OMV Petrom.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Dona preia Divizia VET din cadrul Vetro Solutions și intră pe o nouă nișăGrupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie.
Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.400 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.