Proiectele noi ale companiei au în plan modernizări ale infrastructurii de depozitare, implementarea de echipamente moderne de măsurare și control, extinderea portofoliului de produse, precum și extinderea capacităților în zone strategice ale portului.
Pe termen mediu, obiectivul principal îl reprezintă automatizarea tuturor fluxurilor tehnologice, pentru a reduce la minimum riscul de eroare umană, optimizarea timpilor de transfer și creșterea siguranței operațiunilor, arată News.ro
”Oil Terminal intenționează să își diversifice fluxurile operaționale și să se adapteze nevoilor viitoare ale pieței românești și regionale, pentru a rămâne un hub regional respectabil și frecventabil. Astfel, se va putea primi benzină din import pentru distribuția pe piața românească și în țările vecine, zone care ar putea avea de suferit în privința alimentării cu benzină dacă rafinăriile NIS Pancevo, Lukoil România și Lukoil Burgas se vor închide ca urmare a intrării în vigoare a sancțiunilor”, anunță compania.
În ultimii ani au fost implementate proiecte de mărire a capacităților de depozitare, astfel că pe viitor obiectivul va fi modernizarea celor existente și îmbunătățirea siguranței în funcționare a echipamentelor. Societatea va căuta în continuare proiecte „verzi”, pentru care să poată accesa fonduri și să amelioreze condițiile de mediu.
”Piața petrolieră este extrem de dinamică, iar capacitatea de adaptare – atât tehnologică, cât și organizațională – trebuie să fie permanentă. Activitatea trebuie să țină pasul cu cerințele actuale ale clienților și ale pieței, precum și cu standardele internaționale. Proiectele noi urmăresc tocmai această flexibilitate: modernizări ale infrastructurii de depozitare, implementarea de echipamente moderne de măsurare și control, extinderea portofoliului de produse, precum și extinderea capacităților în zone strategice ale portului. Fiecare investiție este gândită să aducă valoare pe termen lung, fie prin creșterea capacității de operare, fie prin creșterea eficienței și siguranței proceselor. Pe termen mediu, obiectivul principal îl reprezintă automatizarea tuturor fluxurilor tehnologice, pentru a reduce la minimum riscul de eroare umană, optimizarea timpilor de transfer și creșterea siguranței operațiunilor”, precizează compania.
În următorii ani compania va investi în sisteme inteligente de control, monitorizare și raportare, astfel încât capacitatea operațională și eficiența proceselor să crească în mod susținut. Automatizarea va deveni un element-cheie în asigurarea competitivității terminalului petrolier.
”În actualul context geopolitic, rolul Oil Terminal ca operator strategic al infrastructurii critice este mai important ca oricând. Societatea asigură stabilitatea fluxurilor de produse petroliere și continuitatea logistică necesară sistemului energetic național, iar prioritatea rămâne siguranța operațională și capacitatea de reacție în situații neprevăzute. În plan regional, conflictul din Ucraina a influențat semnificativ activitatea companiei. La începutul războiului, volumele manipulate au crescut considerabil, ceea ce a impus o adaptare rapidă. Astfel, a fost construit un rezervor de 55.000 mc pentru depozitarea motorinei, o pergolă auto cu patru skiduri de încărcare fiscală, au fost reorganizate căile de intrare/ieșire/staționare și a fost dezvoltată o platformă informatică de evidență și control pentru a gestiona eficient fluxurile suplimentare”, precizează compania.
Volumele cele mai mari vor fi în continuare la motorină și vor continua să crească odată cu reducerea capacităților de rafinare din zonă. Oil Terminal subliniază că dispune de o capacitate importantă de stocare și operare pentru acest produs și poate asigura flexibilitatea instalațiilor sale.
”La nivel de strategie națională, obligațiile de stocare impuse de Uniunea Europeană privind stocurile de siguranță trebuie să includă Oil Terminal. Considerăm că suntem cea mai optimă alternativă la crearea unei unități centrale de stocare pentru România”, spun reprezentanții companiei.
Veniturile totale realizate la finalul primelor nouă luni au fost de 307 milioane lei, mai mici cu 13,3% comparativ cu aceeași perioadă a anului 2024.
”Anul 2025 s-a dovedit a fi un an complicat, marcat de modificări legislative care au impactat traderii de țiței și produse petroliere, precum și Oil Terminal, operatorul portuar care prestează servicii pentru aceștia. Principala surpriză negativă cu care societatea s-a confruntat a fost scăderea activității pe fondul implementării unor modificări legislative (OG 3/2025, restricții impuse de UE etc.)”, anunță compania.
Principalii clienți în 2025 au fost: Lukoil România – 20,9% din cifra de afaceri, Oscar Downstream SRL – 19,2% din cifra de afaceri, OMV Petrom SA – 18,4% din cifra de afaceri.
”În aceste condiții, societatea a luat toate măsurile manageriale necesare pentru a se menține la performanța programată la începutul anului. Au fost reduse cheltuielile, înregistrându-se o scădere a acestora cu 6,1% față de septembrie 2024, pentru a se putea obține, la sfârșitul anului, un profit brut de 26 milioane lei, așa cum a fost bugetat initial”, mai arată compania.
După 9 luni de activitate, programul fizic realizat este de 6,5 milioane de tone. Din totalul veniturilor la 30.09.2025, motorina deține 56% din cifra de afaceri, urmată de țiței – 30%.
Oil Terminal nu înregistrează datorii restante față de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, salariați, bugetul local, instituții financiar-bancare, furnizori de investiții, furnizori pentru prestări de servicii și livrări de bunuri sau alți terți.
”Au fost realizați în proporție de 100% toți indicatorii de performanță ai societății. Fiind o companie căreia i se aplică prevederile OUG 109/2011, societatea se află sub permanenta monitorizare a AMEPIP. Într-un an foarte greu, Oil Terminal a reușit să păstreze echilibrul, să presteze serviciile cu seriozitate și competență și să câștige încrederea clienților săi. Pe linie operațională, reușitele acestui an se referă la flexibilitatea și adaptarea la cerințele clienților. Resursele au fost redistribuite în funcție de priorități, a fost mărită capacitatea rezervoarelor pentru a compensa spațiile pierdute ca urmare a închiderii Depozitului Nord și a fost pusă în funcțiune instalația de încărcare a păcurii în cisterne CF, care permite societății să vehiculeze în continuare acest produs. Toate aceste măsuri au fost realizate fără a afecta continuitatea serviciilor prestate”, menționează compania.
Potrivit Oil Terminal, o realizare majoră a societății din ultimii ani este parteneriatul încheiat cu Iulius Real Estate pentru regenerarea urbană a unui teren de 38 ha aflat în centrul orașului Constanța, pe care Oil Terminal a desfășurat activitatea sa principală timp de 100 de ani și pe care acum îl redă comunității ca o zonă urbană sustenabilă și accesibilă, cu aport la dezvoltarea economică, turistică, socială și culturală a orașului. Pe lângă investiția estimată de dezvoltator la peste 815 milioane euro, în valorificarea terenului ca proiect ce integrează grădini urbane ample, birouri, zonă de shopping și divertisment, facilități educaționale și culturale, precum și o infrastructură integrată pentru susținerea mobilității și conectivității, Iulius va achita către Oil Terminal o taxă anuală indexabilă de superficie de 2 milioane euro.
În prezent, pe teren se realizează lucrări de decontaminare prin bioremediere.
De asemenea, ca parte a strategiei de dezvoltare prin diversificarea portofoliului de servicii, în 2024 a fost lansată o procedură competitivă de identificare a unui parteneriat pentru construcția unui terminal de bitum. Oil Terminal intenționează să își diversifice gama de produse operate către depozitarea de biocombustibili. În prezent, în incinta Portului Constanța funcționează un singur furnizor de servicii de manipulare și depozitare a bitumului. Noul terminal va fi amplasat în Secția Platformă Port, pe platforma aferentă fostului depozit Castrol. Proiectul tehnic este finalizat, iar toate avizele și acordurile necesare, conform certificatului de urbanism, au fost obținute.
În perioada următoare se va depune documentația pentru autorizare și, în paralel, se va demara procedura de achiziție. Acest terminal va adăuga un nou segment de activitate, cu potențial semnificativ pentru piața regională.
În 2025 s-au derulat mai multe investiții importante, cu impact direct atât asupra capacităților de operare, cât și asupra eficienței companiei.
Un prim proiect major a fost construirea unui rezervor nou, cu o capacitate de 10.000 mc, dedicat depozitării metanolului, ceea ce a permis creșterea capacității de depozitare și a fluxului de vehiculare pentru acest produs. Ca rezultat, s-au generat încasări suplimentare și s-a consolidat poziția Oil Terminal pe acest segment de piață.
Un alt proiect important a fost finalizarea modernizării rezervorului T29S, cu o capacitate de 50.000 mc, din Secția Platformă Sud. Pe lângă reparațiile capitale, rezervorul a fost supraînălțat cu o virolă suplimentară, crescându-i capacitatea cu încă 5.000 mc. Investiția a prelungit durata de viață a rezervorului cu cel puțin 20 de ani, asigurând continuitatea operațiunilor pe termen lung.
De asemenea, a fost finalizată instalația de încărcare a păcurii în cisterne CF, esențială după închiderea Secției Platformă Nord. Această relocare a permis ca toate operațiunile pentru acest produs să fie preluate integral de Platforma Sud, fără întreruperi și cu o eficiență operațională mai mare.
Toate aceste investiții contribuie la îndeplinirea unui important obiectiv de mediu privind mutarea activității în depozitele din sud și port, aflate în afara orașului, și încetarea activității în Depozitul Nord, situat în centrul municipiului.
În prezent, se derulează două proiecte majore de modernizare.
Primul vizează modernizarea rezervorului T26S din Secția Platformă Sud. Odată cu transferul activităților din Platforma Nord, acest rezervor joacă un rol strategic. Modernizarea include atât reparația capitală, cât și schimbarea soluției tehnice, de la capac metalic flotant la capac metalic fix, pentru pregătirea sa în vederea depozitării păcurii.
Al doilea proiect aflat în implementare este realizarea unui skid de măsurare fiscală în Dana 73–75, care va permite monitorizarea cu acuratețe a cantităților de motorină transferate între nave și uscat și invers, în conformitate cu normele și standardele în vigoare.
Pe plan intern, Oil Terminal este cel mai mare terminal din portul Constanța, pentru import și export țiței, produse petroliere și produse chimice.
Compania are o capitalizare de 341,67 milioane lei.
Oil Terminal, cu o vechime în domeniu de 125 de ani, ocupă o poziție strategică în Zona Mării Negre, fiind cel mai mare terminal petrolier operator de produse petroliere din portul Constanța, a cărui activitate de bază cuprinde efectuarea prestațiilor de servicii privind primirea, încărcarea, descărcarea țițeiului, produselor petroliere, petrochimice, chimice lichide precum și alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export și tranzit.
Terminalul petrolier din Constanța este situat în sud-estul Europei, la intersecția culoarelor de transport maritim între Asia, Europa Centrală și de Vest și Orientul Apropiat.
Terminalul petrolier are în exploatare 7 dane operative în Portul Constanța cu adâncimi între 12,50 - 17 metri.
















