„În primul rând, toate aceste afirmații sunt false și poate că într-o zi va trebui să răspundă legal pentru ele. Sunt pur și simplu niște aberații”, a declarat József Váradi, pentru Profit.ro.
„Uitați-vă la cifre. Suntem una dintre cele mai lichide companii aeriene din lume, cu aproximativ 2 miliarde de euro cash disponibil. De fapt, rata noastră de lichiditate este mai mare decât cea a Ryanair sau a oricărei alte companii aeriene. Așadar, suntem o afacere perfect lichidă”, spune acum CEO-ul Wizz Air.
Declarațiile vin după ce Michael O’Leary a susținut că modelul de finanțare folosit de Wizz Air în timpul pandemiei, în special tranzacțiile de tip sale and leaseback, ar fi „aproape ca o schemă Ponzi” și că profitabilitatea companiei ar fi fost artificial susținută de aceste operațiuni. CEO-ul Ryanair a mai afirmat că Wizz Air „se mișcă dezordonat”, a făcut pariuri greșite pe extinderea în Orientul Mijlociu și că, în contextul actual, nu ar mai putea genera profit.
József Váradi respinge aceste evaluări și susține că dificultățile cu care se confruntă compania sunt reale, dar temporare.
„Ne extindem. Creștem. Da, avem propriile noastre provocări, cu care alte companii aeriene nu s-au confruntat. Am fost supraexpuși războiului din Ucraina. Am fost supraexpuși conflictului din Orientul Mijlociu. Și suntem supraexpuși problemelor legate de motoare, situații pe care alte companii aeriene nu le-au experimentat”, afirmă acesta.

Problema motoarelor Pratt & Whitney GTF a afectat semnificativ capacitatea de operare a Wizz Air, compania fiind nevoită să țină la sol un număr important de aeronave pentru inspecții și reparații.
CEO-ul Wizz Air a explicat că aceste elemente au afectat temporar performanța financiară, însă nu pun în pericol viabilitatea companiei.
„Evident că trebuie să gestionezi aceste situații, iar ele afectează temporar performanța financiară. Însă veți vedea că performanța noastră financiară se va îmbunătăți. Uitați-vă la cifrele noastre. Suntem o carte deschisă, le puteți citi singuri”, subliniază Váradi.
În ceea ce privește scenariul falimentului, Váradi precizează: „Nu se va întâmpla așa ceva. Zero. Zero risc.”
















