Compania de foraj petrolier maritim Grup Servicii Petroliere (GSP), controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu, atenționează că numele său este folosit abuziv în cadrul unei false campanii de recrutare de personal pe internet.
Persoanele din spatele falsei campanii de angajare folosesc logo-ul și adresa de web ale GSP pentru a atrage potențiale victime, cărora le sunt apoi cerute informații personale, sau chiar bani, în schimbul unui loc de muncă inexistent, potrivit GSP.
Aparența de legitimitate este obținută și prin folosirea unor adrese de e-mail similare celor utilizate de companiile din grup, iar, în unele cazuri, corespondența este trimisă în numele unor angajați sau foști angajați ai GSP.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Folosirea numelui GSP și a indentității sale vizuale în cadrul unor astfel de scheme este ilegală, arată compania, care precizează că va alerta autoritățile.
“În ultimele două luni, am primit peste 10 sesizări de la persoane care au fost contactate în vederea obținerii unui așa-zis loc de muncă la GSP. Majoritatea au primit scrisori în numele unei false divizii GSP din Scoția. Pentru ca oferta să pară autentică, (expeditorii) au folosit logo-ul companiei și adresa fostului birou din Scoția, astfel ca cei în căutarea unui loc de muncă să poată fi păcăliți mai ușor, a declarat purtătorul de cuvânt al GSP pentru portalul de știri din domeniul energetic Offshore Energy Today.
GSP atrage atenția că ofertele de muncă false sunt adesea însoțite de cereri referitoare la plata unui comision, sau furnizarea de informații personale, precum numărul de card sau al contului bancar. De asemenea, o ofertă este falsă dacă este trimisă ca fiind în numele GSP, dar de pe o adresă de mail personală, salariul pare mult prea mare, iar foarte multe beneficii sunt oferite pe loc.
Fondată în 2004, GSP, parte a grupului Upetrom, operează opt plaforme mobile de foraj maritim, cu care a derulat sau derulează proiecte în Marea Neagră, Marea Mediterană, Marea Nordului, Golful Persic, Golful Mexic și în zonele arctice pentru clienți precum OMV Petrom, Gazprom, ExxonMobil, PEMEX, Petroceltic sau Wintershall.
Compania a încheiat anul 2016 cu o pierdere de 287,16 milioane de lei, față de un rezultat negativ de circa 186 milioane de lei în anul anterior, în condițiile în care cifra de afaceri a coborât abrupt, de la 934 milioane lei la mai puțin de 125 milioane lei.