VW, Stellantis, Tesla și Mercedes preiau subvenția la mașini electrice pe care a eliminat-o Germania. Piața a fost luată prin surprindere, clienții sunt consternați

VW, Stellantis, Tesla și Mercedes preiau subvenția la mașini electrice pe care a eliminat-o Germania. Piața a fost luată prin surprindere, clienții sunt consternați
scris 19 dec 2023

Companiile auto care vând automobile electrice pe piața germană au anunțat că vor susține din resurse proprii subvenția pe care Germania a încetat să o mai acorde la achiziția unei mașini electrice. Piața a fost luată prin surprindere de anunțul făcut de guvern, în weekend, iar clienții care și-au comandat mașini sunt consternați de această veste.

După anularea bonusului de mediu, pe care Germania l-a acordat în ultimii ani pentru a stimula vânzările de automobile electrice, companiile auto au luat rapid măsuri pentru a nu pierde interesul clienților săi, în condițiile în care piața de mașini electrice intrase deja într-o perioadă de stagnare.

Urmărește-ne și pe Google News
România a semnat contractul de achiziție pentru 20 trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză PESA. Peste 1 miliarde lei CITEȘTE ȘI România a semnat contractul de achiziție pentru 20 trenuri electrice de lung parcurs de la compania poloneză PESA. Peste 1 miliarde lei

Primele mărci care au anunțat decizii în acest sens sunt Stellantis și Mercedes Benz. Cele două companii au anunțat că vor prelua bonusul de mediu în valoare de 6750 de euro, pentru livrările până la sfârșitul acestui an, urmând ca pentru mașinile care au livrarea programată anul viitor, până în luna februarie, subvenția acordată să fie de 4.500 de euro. „Considerăm că sfârșitul neprevăzut al bonusului de mediu este prematur. Având în vedere nevoia unei siguranțe de planificare pentru clienți, am decis să garantăm bonusul de mediu integral pe cheltuiala Mercedes-Benz până la sfârșitul anului 2023”, a declarat Jörg Heinermann, șeful de vânzări Mercedes-Benz Germania.

Ulterior, Tesla și Volkswagen au transmis clienților că vor prelua valoarea bonusului pe care ar fi trebuit să-l susțină statul german, pentru mașinile care apucaseră să fie comandate, dar nu a fost încă aprobat dosarul. Potrivit anunțului guvernului federal, doar mașinile care au fost comandate și le-a fost aprobat bonusul de mediu îl mai pot primi de la stat. Suma pe care o va acorda VW ajunge la 6.750 de euro, pentru mașinile care se livrează până pe 31 decembrie, și de 4.500 de euro, pentru mașinile care vor fi livrate de la 1 ianuarie. Sumele includ și partea pe care companiile ar fi trebuit să o susțină conform legislației germane valabile până săptămâna trecută.

Dacia Spring pierde o parte din avantajul de preț și se scumpește, inclusiv pe piața second-hand, la nivelul unui Sandero, din cauza noii Ordonanțe a măsurilor fiscale CITEȘTE ȘI Dacia Spring pierde o parte din avantajul de preț și se scumpește, inclusiv pe piața second-hand, la nivelul unui Sandero, din cauza noii Ordonanțe a măsurilor fiscale

BMW, Audi, Toyota au anunțat și ele că vor lua în calcul preluarea întregului efort financiar generat ca urmare a anulării complete a subvenției acordate de stat.

Guvernul federal a anunțat în acest weekend că începând cu 17 decembrie nu se mai primesc cereri de finanțare pentru plata bonusului de mediu, în cadrul programului de susținere a achiziției de vehicule electrice. Măsura vine ca urmare a unei decizii a Curții Constituționale referitoare la bugetul Germaniei și care obligă guvernul să caute soluții de finanțare. Bonusul era prevăzut să fie eliminat abia la sfârșitul anului 2024.

viewscnt
Afla mai multe despre
bonus electrice germania
subvenție achiziție masini electrice