Mercedes-Benz progresează în programul de lansare a mașinilor autonome cu un nou pas, pe piața din China. După omologările din Germania și SUA, constructorul german a reușit să obțină aprobarea pentru a testa vehicule autonome, în zona urbană Beijing. Mercedes testa deja de doi ani mașini fără șofer, pe șosele din China.
După aproximativ doi ani de teste ale sistemului Drive Pilot în China, Mercedes Benz a primit aprobările necesare pentru a rula în teste mașinile sale autonome în rețeaua rutieră din orașul Beijing.
Mercedes-Benz desfășoară activitățile de cercetare și dezvoltare în China cu o echipă locală în cooperare cu parteneri locali care se ocupă inclusiv de adaptarea la reglementările locale pentru a livra produse personalizate clienților chinezi.
CITEȘTE ȘI Porsche Macan cu motoare termice, retras de pe piață deși se vinde foarte bineÎn decembrie 2021, Mercedes-Benz a primit prima aprobare de sistem valabilă la nivel internațional pentru conducerea automată condiționată, cu sistemul DRIVE PILOT care a fost deja omologat și este disponibil în Germania, începând din mai 2022, pentru S Class și EQS. De asemenea, sistemul a fost omologat în SUA, în unele state, în care urmează să fie vândut pe aceste modele.
Pe 16 decembrie, Mercedes-Benz a primit aprobarea pentru conducerea automatizată condiționat (Nivelul 3) licență de testare pe autostradă, în Beijing, și va începe testarea sistemului pe autostrăzile desemnate din Beijing.
Mercedes și-a început activitățile de cercetare în zona de conducere asistată în 1986, când a demarat programul de dezvoltare a sistemului de pilot automat adaptiv, prezent astăzi pe aproape toate autoturismele noi. Este de asemenea prima companie care are omologat sistemul de conducere automată Nivel 4, pe sistemul de parcare fără șofer.
„Mercedes-Benz, în calitate de lider în tehnologia de conducere automată, este dedicată oferirii celei mai bune experiențe pentru clienți - la nivel mondial. După ce ne-am adus DRIVE PILOT în Germania și S.U.A., licența de testare la Beijing este următoarea etapă importantă pentru a pregăti conducerea automatizată condiționat pentru drumurile din China. Vom încorpora toată experiența noastră globală pentru a sprijini echipa locală de cercetare și dezvoltare pentru un proiect de sistem sigur și fiabil”, a declarat Markus Schäfer, Chief Technology Officer, Dezvoltare & Achiziții, Mercedes-Benz Group.
CITEȘTE ȘI VW ID.7, lansat și în China, dar la jumătate de prețSistemul DRIVE PILOT de nivel 3 se bazează pe tehnologia senzorilor din pachetul de asistență la conducere și include senzori suplimentari: un senzor LiDAR, o cameră stereo avansată în zona parbrizului, o cameră multifuncțională în lunetă și microfoane, în special pentru sirenele de la vehiculele de urgență, precum și un senzor de umiditate. Sistemul dispune și de mecanisme redundante la direcție și frânare, precum și un sistem electric redundant la bord, pentru a rămâne manevrabil chiar dacă unul dintre aceste sisteme se defectează și pentru a asigura o preluare în siguranță de către șofer.
Sistemul de autonomie Level 3 permite șoferului să efectueze activități diferite în timp ce mașina rulează în anumite condiții limitate. Poate citi emailuri sau să navigheze pe net, poate urmări un film sau poate purta conversații cu pasagerii, dar trebuie să poată prelua conducerea vehiculului imediat ce sistemul solicită acest lucru.