Volvo Cars a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea al acestui an, cu cifre optimiste pe toate liniile. Singura excepție a fost profitul operațional, care a scăzut din cauza bazei de raportare ridicate din 2022, când a fost listată marca Polestar.
Cu venituri în creștere cu 43% în trimestrul al doilea, la 102,2 miliarde coroane, Volvo a înregistrat o creștere a profitului operațional cu 39 de procente, respectiv 6,4 miliarde coroane, excluzând impactul companiilor asociate și parteneriatelor (JV). Marja operațională în acest caz a fost de 6,3%. Valoarea EBIT integrală a fost de 5 miliarde, în scădere cu peste 50% de la 10,8 miliarde coroane în 2022, când compania înregistra venituri importante din vânzarea unui pachet de acțiuni Polestar pe bursă.
„Al doilea trimestru al anului 2023 arată că anul se conturează conform planului”, a declarat Jim Rowan, CEO Volvo. „În ultimele trei luni am continuat să ne îndeplinim obiectivele ambițioase de transformare și am făcut progrese constante. În același timp, am obținut, de asemenea, o performanță solidă a afacerii de bază, cu vânzări și venituri crescute. Performam și ne transformăm, în timp ce navigăm printre provocările externe care ne-au ieșit în cale.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, de la începutul anului, veniturile Volvo Cars au crescut cu 36%, la un nivel de 198 miliarde coroane, iar EBIT a crescut (fără impactul Polestar) cu 21,5%, la o valoare de 12,7 miliarde coroane. Valoarea EBIT cu tot cu impactul asociaților a fost de 10,1 miliarde coroane, în acest an, mai mică cu 40% față de anul trecut. Marja EBIT a fost în cele șase luni 5,1%, cu o valoare EBITDA de 9,3% pe întreg intervalul.
Compania suedeză controlată de grupul chinez Geely a raportat 341.691 de autovehicule vândute în primele șase luni ale anului, cu 17% mai multe decât în 2022, când impactul crizei de semicondutori a fost major. Trimestrul al doilea a adus o majorare a producției cu 50%, ca efect al consolidării lanțului de aprovizionare cu componente electronice. Pentru întregul an, Volvo se așteaptă la o creștere a vânzărilor de două cifre, iar ponderea mașinilor electrice în total vânzări să depășească cota din 2022, de 11%.