Volvo anunță creșterea profitului operațional și a vânzărilor, în trimestrul al doilea

Volvo anunță creșterea profitului operațional și a vânzărilor, în trimestrul al doilea
scris 20 iul 2023

Volvo Cars a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea al acestui an, cu cifre optimiste pe toate liniile. Singura excepție a fost profitul operațional, care a scăzut din cauza bazei de raportare ridicate din 2022, când a fost listată marca Polestar.

Cu venituri în creștere cu 43% în trimestrul al doilea, la 102,2 miliarde coroane, Volvo a înregistrat o creștere a profitului operațional cu 39 de procente, respectiv 6,4 miliarde coroane, excluzând impactul companiilor asociate și parteneriatelor (JV). Marja operațională în acest caz a fost de 6,3%. Valoarea EBIT integrală a fost de 5 miliarde, în scădere cu peste 50% de la 10,8 miliarde coroane în 2022, când compania înregistra venituri importante din vânzarea unui pachet de acțiuni Polestar pe bursă.

Urmărește-ne și pe Google News

„Al doilea trimestru al anului 2023 arată că anul se conturează conform planului”, a declarat Jim Rowan, CEO Volvo. „În ultimele trei luni am continuat să ne îndeplinim obiectivele ambițioase de transformare și am făcut progrese constante. În același timp, am obținut, de asemenea, o performanță solidă a afacerii de bază, cu vânzări și venituri crescute. Performam și ne transformăm, în timp ce navigăm printre provocările externe care ne-au ieșit în cale.”

Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla

În total, de la începutul anului, veniturile Volvo Cars au crescut cu 36%, la un nivel de 198 miliarde coroane, iar EBIT a crescut (fără impactul Polestar) cu 21,5%, la o valoare de 12,7 miliarde coroane. Valoarea EBIT cu tot cu impactul asociaților a fost de 10,1 miliarde coroane, în acest an, mai mică cu 40% față de anul trecut. Marja EBIT a fost în cele șase luni 5,1%, cu o valoare EBITDA de 9,3% pe întreg intervalul.

Compania suedeză controlată de grupul chinez Geely a raportat 341.691 de autovehicule vândute în primele șase luni ale anului, cu 17% mai multe decât în 2022, când impactul crizei de semicondutori a fost major. Trimestrul al doilea a adus o majorare a producției cu 50%, ca efect al consolidării lanțului de aprovizionare cu componente electronice. Pentru întregul an, Volvo se așteaptă la o creștere a vânzărilor de două cifre, iar ponderea mașinilor electrice în total vânzări să depășească cota din 2022, de 11%.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo rezultate
vanzari volvo
volvo recharge