Grupul francez Renault, care deține și marca Dacia, a raportat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a acestui an de 13 procente, cu un avans mai mare, 24%, pe principala piață a companiei, Europa.
Vânzările Renault Group au atins volumul de 1,13 milioane de vehicule în primele șase luni ale acestui an, ca urmare a unei creșteri de 12% pentru marca Renault și de 24% pentru Dacia. În total, brandul Renault a vândut 772.000 de vehicule, în intervalul ianuarie – iunie, în timp ce Dacia a vândut 345.000 de autovehicule. Pe piața din Europa, Renault a vândut 503.242 autovehicule, depășind Toyota, după o majorare cu 21% a vânzărilor, iar Dacia a înregistrat un volum de 295.000 de autoturisme pe această piață, cu 30% mai multe decât în 2022, în intervalul similar. Numărul total de autoturisme vândute de grup a fost de 945.000 unități, volumul de LCV-uri fiind de 189.000 unități.
România este cea mai mare piață a grupului francez, în Europa, după marile piețe (Big 5) și Benelux, având totodată cea mai mare cotă de piață, 35%. Maroc depășește vânzările din România, la nivel internațional, și de asemenea are cea mai mare cotă de piață a grupului, la nivel global.
Brandul sport Alpine, aflat într-o perioadă de redefinire a gamei sale, a vândut 1.800 de vehicule, reușind să obțină o nouă creștere, de 9 procente, chiar dacă gama sa este formată dintr-un singur model.
Grupul Renault continuă să se bazeze pe vânzările către persoane fizice, în special cu marca Dacia, cota de piață a acestui segment fiind de 65% pe cele mai importante cinci piețe din Europa, cu peste 50% din vânzări, pentru marca Renault, în segmentul de retail și cu vânzări aproape integrale pentru Dacia, către persoanele fizice.
Cele mai vândute automobile ale Renault Group au fost Sandero, cu 157.800 de unități, din care 139.000 au fost sub marca Dacia, iar restul Renault, urmat de Clio, cu 143.000 unități, și de Duster, cu 137.700 unități, din care 112.000 au fost vândute sub marca Dacia.
Pe segmentul electric, Renault a înregistrat creșteri importante (+10,4% pe segmentul de autoturisme BEV și +49% pe LCV-uri electrice), cu un volum total de 73.700 vehicule complet electrice, din care 67.000 au fost autoturisme.
CITEȘTE ȘI România, creștere puternică a vânzărilor diesel. Europa a atins un nivel record al cotei mașinilor electriceRezultatele au fost determinate de scăderea cu peste 50% a modelului ZOE, aflat la finalul vieții, și a lui Twingo cu 47%, pe de o parte, și de creșterea majoră a noului Megane E-TEch, care și-a dublat practic vânzările în ultimul an.
Cel mai vândut autovehicul electric al Renault Group a fost în cele șase luni Dacia Spring, cu 27.200 unități (creștere de 36%), urmat de Megane E-Tech, cu 23.000 de unități, de ZOE, cu 8.700 unități, și de Twingo, cu 7.800 unități. Pe segementul de LCV-uri electrice, cel mai vândut este Kangoo ZE, cu 4.500 de unități.