Veniturile Tesla au crescut ușor, dar marja operațională scade pentru prima dată sub 10%

Veniturile Tesla au crescut ușor, dar marja operațională scade pentru prima dată sub 10%
scris 20 iul 2023

Datele financiare publicate de Tesla arată o creștere a veniturilor în trimestrul al doilea, pe fondul atingerii unui volum record al vânzărilor, la un nivel apropiat de cel din trimestrul 4 2022. În același timp, profitul a scăzut, cu o marjă care coboară pentru prima dată sub 10%.

Politica de prețuri pe care a adoptat-o Elon Musk și Tesla în acest an începe să producă efecte, asta însemnând că, în pofida creșterii accelerate a vânzărilor și, implicit, a veniturilor, profitul operațional a rămas la un nivel apropiat de cel de anul trecut, iar rezultatul net din operațiuni a scăzut cu 3 procente față de trimestrul al doilea din 2022.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Umbrărescu câștigă noi tronsoane din Autostrada Unirii CITEȘTE ȘI FOTO Umbrărescu câștigă noi tronsoane din Autostrada Unirii

Veniturile din operațiuni ale Tesla, în trimestrul al doilea al acestui an, au crescut cu 46% față de trimestrul similar din 2022, dar nivelul acestora, 21,2 miliarde dolari, a fost mai mic decât cel din trimestrul 4 din 2022 (21,3 miliarde dolari), fiind totodată cu circa 1,3 miliarde peste cel din trimestrul 1 din 2023. Veniturile totale s-au ridicat la 24,9 miliarde, la un nivel comparabil cu cel din cele două trimestre anterioare.

Profitul operațional s-a ridicat la 4,5 miliarde dolari, fiind cu 7% mai mare decât în urmă cu un an, dar mai mic decât cel din ultimele trei trimestre anterioare (trimestrul 3 și 4 din 2022 și trimestrul 1 din 2023). Marja operațională a scăzut și în acest trimestru, de la 25% cât era în urmă cu un an, la 18,2%, continuând trendul înregistrat în ultimul an, pe fondul creșterii vânzărilor și reducerii prețurilor.

Rezultatul net din operațiuni a scăzut pentru prima dată sub 9,6%, la 2,4 miliarde dolari, cu 3 procente sub cel din 2022, respectiv o diminuare cu 5 puncte procentuale, situație care a fost vizibilă încă din primul trimestru, când marja era de 11,4%. În același timp, cheltuielile operaționale s-au majorat cu 21%, la 2,1 miliarde dolari.

Rezultatul EBITDA a fost de 4,6 miliarde dolari, mai mare cu 23% față de trimestrul 2 din 2022, totodată, peste trimestrul anterior, dar sub cel din trimestrele 3 și 4 din 2022. Prima concluzie care se desprinde din aceste cifre este că o creștere a volumului vânzărilor Tesla nu vine obligatoriu și cu un profit mai mare, ci dimpotrivă. Altfel spus, Tesla a preferat să cumpere cotă de piață, prin reducerea prețurilor agresivă, costul acestei operațiuni fiind regăsit în diminuarea profitului.

Valoarea fluxului de numerar s-a îmbunătățit în trimestrul al doilea, depășind ușor 1 miliard de dolari, față de 441 milioane în trimestrul 1, fiind cu 62% peste cel din urmă cu un an.

Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a pierdut pentru moment lupta cu Model Y de la Tesla

Compania precizează că printre cauzele scăderii marjei operaționale sub 10% se numără cheltuielile generate de trecerea la celulele 4680, creșterea investițiilor în producția Cybertruck, AI și în „alte proiecte mari”. Totodată, explicațiile fac referire la reducerea costului per vehicul, inclusiv o reducere a prețului materiilor prime. Au crescut în același timp veniturile nete din afacerile cu energie și servicii.

Tesla a încheiat trimestrul al doilea cu un volum record al vânzărilor, 466.140 automobile livrate, cu 83% mai multe decât în urmă cu un an, ceea ce duce volumul din prima jumătate de an la 888.400 unități, mult sub planul de un milion de unități. Creșterea a fost stimulată de reducerea prețurilor și accelerarea producției în uzinele companiei, chiar dacă în continuare acestea sunt apreciate ca fiind subutilizate.

viewscnt
Afla mai multe despre
tesla
rezultate tesla
profit tesla