După o primă jumătate de ani în care a înregistrat un record al vânzărilor și al profiturilor obținute, Volvo Cars a raportat o primă scădere a vânzărilor, din cauza crizei de semiconductori și anticipează o a doua jumătate de an mai slabă.
Volvo a reușit să vândă 45.786 de automobile în august, cu 10,6% mai puține decât în august 2020. Cu toate acestea, compania spune că înregistrează o cerere mare pentru mașinile sale. Situația privind producția și livrările s-a înrăutățit începând cu a doua jumătate a lunii iulie, când au fost înregistrate opriri ale producției la furnizorii din Asia de Sud-Est, din cauza evoluției Covid-19, în special în Malayesia, situație care s-a suprapus peste criza existentă. Unitățile Volvo din Suedia, Belgia, China și SUA au fost nevoite să oprească producția, fiind afectate astfel și livrările.
Chiar și în aceste condiții, previziunile anterioare ale companiei rămân în vigoare, cu ultimele șase luni din 2021 mai slabe decât primele șase, dar la un nivel similar cu semestrul al doilea din 2020. Vor fi afectate în principal veniturile și profitul, dar la valori anticipate deja.
După opt luni, Volvo Cars a înregistrat un volum de vânzări de 483.426 mașini, la nivel global, în creștere cu 26,1% în comparație cu anul trecut. Cele mai mari creșteri au fost înregistrat în SUA, 35,8%, China, 28,1%, și Europa, 19,4%.
Vânzările gamei Recharge, care cuprinde automobile electrice sau cu hibride cu încărcare, au contribuit cu 24,2% la totalul vânzărilor, în august. În Europa, ponderea acestei game de vehicule a ajuns la valoare record, 47% din totalul mașinilor Volvo vândute în această regiune. Chiar și așa, vânzările au scăzut pe continent cu 25,4%, la 13.052 autoturisme vândute.
În SUA, vânzările au crescut cu 3 procente față de anul trecut, la 10.686 unități, cu o cerere foarte mare pentru XC90.
În China, vânzările au fost afectate de producția întreruptă, chiar dacă cererea de mașini a fost mare. Volumul total în august s-a ridicat la 13.112 mașini, cu 17,2% mai puține decât în 2020.
Cel mai vândut model Volvo în august, la nivel global, a fost XC60, cu 14.972 unități (cu circa 1000 de unități mai puține decât anul trecut), urmat de XC40, cu 11,716, și XC90, cu 8.023 unități.
Anul trecut, compania suedeză deținută de holdingul chinez Geely a obținut venituri de 263 de miliarde coroane (26 miliarde euro) și un profit operațional de 8,5 miliarde coroane (840 milioane euro), rezultatul fiind influențat de cifrele slabe din prima jumătate de an, când s-a înregistrat vârful pandemiei de coronavirus.