Volkswagen anunță lansarea unui nou motor în gama modelului Golf, un propulsor cu o cilindree de 1.5 litri, mai eficient și mai fiabil decât vechile 1.4 TSI.
Familia motoarelor TSI a primit un nou membru, cu capacitate cilindrică de 1498 cmc, și o putere generată de 150 CP. Motorul este o evoluție a vechilor 1.4 TSI, pe care ar trebui să le înlocuiască în oferta VW încet-încet. Motivele pentru care vechile 1.4 vor fi retrase sunt exact atuurile noilor motoare 1.5 TSI, numie și Evo. O eficiență mai bună, o distribuție uniformă a cuplului și puterii pe plaja de turații, dar și o fiabilitate mai bună, argument care nu este prezent, evident, în prezentările oficiale.
Printre trăsăturile noului propulsor se numără tehnologia common rail pentru injecție, cunoscută de la motoarele diesel, supraalimentarea cu ajutorul unei turbine și tehnologia de management activ al cilindrilor, care decuplează și activează cilindrii în funcție de solicitarea mașinii. ACM (Active Cylinder Management) funcționează la turații între 1.400 și 4.000 rpm, la viteze de până la 130 km/h, când poate decupla doi dintre cilindri, reducând astfel substanțial consumul de carburant.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Noul motor este disponibil în echiparea Comfortline, la un preț de 24.350 euro în Germania. În oferta Porsche România, motorul este disponibil doar pe echiparea Highline, alături de cutia DSG, la prețul de 23.157 euro, ca alternativă la 1.4 TSI cu aceeași putere, de 150 CP, care se vinde la 22.711 euro.
Noul motor se remarcă printr-un consum mediu de 4,9 litri/100 km, în combinație cu cutia DSG, și 5.0 litri/100 km, cu cutie manuală. Emisiile de CO2 sunt de 114 g/km (respectiv, 112 g/km).
O variantă de 130 CP a motorului 1.5 TSI va fi lansată ulterior, în cursul acestui an.
Date oficiale de consum: Golf 1.5 TSI ACT (110 kW / 150 PS): 6.2 - 6.1 (urban), 4.4 - 4.2 (extra-urban), 5.1 - 4.9 (combinat); CO2 emissions in g/km: 116 - 112 (combinat).