"Raport de culoare european al vopselelor originale pentru sectorul auto” este numele documentului prin care compania BASF anunță care sunt preferințele europenilor în materie de cuoare a autoturismelor. Potrivit acestuia, cei mai mulți europeni optează pentru o mașină albă sau neagră, nuanțe considerate non-culori. Dintre culori, albastru este cea mai vândută pe continent.
Potrivit raportului, a crescut tot mai mult cererea pentru culori individuale, caracterizate prin efecte speciale sau nuanțe tot mai variate.
Mașinile albe dețin, în contiunuare, cea mai mare pondere, cu o cotă de piață de 29%, urmată de negru, cu 19%, și de gri, cu 18%. După cum ae arată în document, aproape 80% din autoturismele cumpărate în 2016 fac parte din gama de culori acromatice (non-culori). Dacă vorbim despre culori în sensul cromatic, albastrul rămâne cea mai populară alegere (10%), urmat de roșu și maro. Și pe segmente există diferențieri între culorile preferate de europeni: în segmentele mici domină mașinile albe sau în culori, în segmentele mari și de SUV-uri cea mai cerută culoare este gri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reprezentanții BASF susțin că distribuția culorilor a rămas relativ constantă, dar a existat o creștere a diversificării nuanțelor din cadrul gamelor de culoare, în primul rând datorită dezvoltării de noi culori, dar și pentru că europenii vor din ce în ce mai mult o culoare cu efecte speciale, și asta indiferent de clasa din care face parte mașina. Culorile existente amestecate cu diferite particule, în combinații nelimitate, oferă clienților posibilități de alegere la fel de nelimitate.
”Această diversitate de opțiuni de culoare pentru autoturisme merge mână în mână cu mega-tendința socială de individualizare. Astăzi, clienții pot alege culori unice, personalizate pentru mașinile lor”, spune Stefan Sickert, Head of Project Management Basecoat.
Raportul arată că albastrul este pe primul loc și în ceea ce privește diversitatea, având peste 100 de variații de nuanță, fiind urmat de gri, cu aproximativ 90 de nuanțe.
BASF a achiziționat, în 2016, Chemetall, un lider global în furnizarea de tratamente pentru suprafețe de metal, plastic sau sticlă, pentru o gamă largă de industrii și piețe. Datorită acestei extinderi a portofoliului, BASF a devenit un furnizor complet de soluții pentru produse de acoperire.