Volkswagen a anunțat rezultatele pentru a doua lună din 2017, cu cifre în scădere, comparativ cu anul trecut. Ritmul negativ s-a menținut și în februarie, ceea ce ar putea readuce Toyota, la finele anului, pe primul loc la nivel global.
Constructorul german s-a confruntat cu mai mulți factori la început de an care au redus vânzările cu 2,6% pe primele două luni. Luna februarie s-a încheiat cu un minus de numai 0,9 procente, cauzat de scăderile mărcilor VW, Audi și, în special, VW Autovehicule Comerciale.
Printre factori s-au numărat conjuctura pieței din Germania, aflată în declin, numărul de zile lucrătoare din februarie 2017, dar și scăderile de ritm ale piețelor din America de Sud și China.
Piața de origine a grupului VW, Germania, a adus o scădere de 7,6% pentru mărcile grupului, ceea ce a contribuit la o pierdere de 1,5% la nivelul Europei. Europa Centrală și de Est, care include și Rusia în staitsticile VW, a înregistrat, în schimb, un plus de peste 11 procente.
Același trend pozitiv s-a înregistrat și în SUA, 13,3% creștere, respectiv 8% pe întreg continentul nord-american. În schimb, Amercia de Sud a adus mărcilor VW Group rezultate contrastante. Dacă Brazilia a înregistrat o scădere de aproape 9 procente, restul piețelor au crescut, astfel că rezultatul pe ansamblu este pozitiv.
Nu în ultimul rând, Asia a adus o pierdere de 2,2%, procent susținut în mare parte de cele 1.9% scădere din China.
Se pare că grupul Volkswagen are nevoie de un suflu nou atât în privința gamei de modele, cât și la nivel de marketing, pentru a face față ofensivei incredibile a rivalilor de la Mercedes-Benz.
Dacă mărcile care altădată generau pierderi astăzi cresc la nivel global, respectiv SEAT a crescut cu 13% (marca spaniolă a generat pentru prima dată după mulți ani profit), iar Skoda a înregistrat un plus de 3,1% în februarie, iată că mărcile de bază scad. VW a continuat și în februarie să piardă clienți (-2,6%), Audi la fel (-1.1%), dar și VW Autovehicule Comerciale (-6,4%). Celelalte mărci ale grupului au încheiat februarie pe plus.
Vânzările Volkswagen Group au atins în februarie un volum de 686.900 vehicule livrate, un rezultat mai slab cu 0,9% față de cel din februarie 2016. Pe primele două luni, VW Group a totalizat 1.500.700 vehicule vândute, în scădere cu 2,6%. Diferența este de circa 40.000 de unități, o valoare care, dacă se va amplifica pe întreg anul, va conduce, probabil, la pierderea titlului de lider global, câștigată în 2016 în fața celor de la Toyota, la o diferență de numai 100.000 de vehicule.