O nouă informație privind posibilitatea ca modelul VW Polo să fie scos din producție odată cu încheierea ciclului de viață al actualei generații a fost publicată de Financial Times, care citează surse apropiate de companie.
Volkswagen analizează tot mai serios varianta în care modelul Polo să nu mai fie produs începând cu 2025, dată la care actuala generație ar trebui să primească un înlocuitor. Teoretic, un nou model ar trebui să fie deja în plin proces de dezvoltare, însă VW are în acest moment planuri noi cu gama sa electrică. Un model de clasă B, derivat din conceptul ID.2all, care se va numi ID.2, urmează să fie produs într-una din uzinele grupului din Spania, în timp ce fabrica în care astăzi este asamblat Polo urmează să cedeze din spațiul de producție pentru alte modele electrice, după ce o parte din linii au fost cedate noilor SUV-uri T-Cross și Taigo.
Discuțiile din cadrul grupului VW datează de mai mult timp, afirmații în acest sens fiind făcute de Thomas Schafer, într-o discuție cu sindicatele, în primăvara acestui an, în timp ce la prezentarea conceptului ID.2all, același Schafer a afirmat că „motoarele cu combustie de mici dimensiuni vor deveni prohibitiv de scumpe”.
În acest moment, potrivit surselor, este luată în calcul și varianta prin care actuala generație să fie menținută în viață până când va expira tehnologic, cel puțin pe piețele pe care Polo poate fi vândut în continuare cu succes, fără restricții legate de emisii. VW Polo este produs, pe lângă Spania, în Africa de Sud, Brazilia și China.
VW Polo a fost în 2022 al șaptelea cel mai vândut model subcompact din Europa, cu 113.600 unități înmatriculate, aproximativ jumătate din volumul vândut de liderii Peugeot 208 și Dacia Sandero, cu câte 200.000 fiecare.
În acest an, Polo este al patrulea cel mai vândut model al mărcii VW, după Golf, Tiguan și T-Roc, însă profitul generat pentru companie este probabil cel mai mic dintre toate modelele mărcii. În total, în primele șapte luni ale anului, VW a vândut 75.700 exemplare Polo, sub volumul vândut de principalii rivali, Dacia Sandero cu 140.200 unități, Peugeot 208, cu 119.364 unități, și Renault Clio, cu 116.200 unități. Unul dintre competitorii direcți din segment, Ford Fiesta, a fost scos din fabricație din aceleași motive, în luna iunie.