Volkswagen ia în calcul reducerea de personal la una dintre uzinele din Germania, ca urmare a scăderii cererii de automobile, inclusiv a celor electrice. Informația a fost publicată de presa din Germania, care citează mai multe surse, inclusiv sindicatele.
Uzina Zwickau, care produce în acest moment doar automobile electrice ale grupului Volkswagen, ar putea concedia o parte din angajați, din cauza scăderii cererii de automobile în Germania și pe piețele europene în care mașinile sunt exportate. Fabrica Zwickau are o capacitate de 300.000 de automobile anual, fiind folosită pentru producția modelelor din prima generație de autoturisme electrice, VW ID.3, Audi Q4 și Cupra Born, lansate în urmă cu circa 3 ani. Intenția pentru acest moment a echipei de management este să nu reînnoiască contractele încheiate pe perioadă determinată, ceea ce ar însemna o reducere de câteva sute de persoane în schema de personal, dintr-un total de aproximativ 2.000 de persoane angajate cu acest tip de contract. În uzină lucrează peste 10.000 de angajați, conform datelor oficiale ale companiei.
Singurele informații concrete despre acest subiect au venit dinspre sindicatul IF Metall, confederația care cuprinde și angajații din industria auto. Aceștia au transmis mai multe solicitări conducerii companiei, pentru a afla dacă există planuri pe termen lung privind menținerea numărului actual de angajați și a celor trei schimburi.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring și Tesla Model Y au urcat cota de piață a mașinilor electrice din România la peste 10%Din partea companiei, singurele informații transmise public sunt cele referitoare la o întâlnire pe care o va avea cu angajații în cursul acestei săptămâni.
Uzina ajunsese la finalul anului trecut într-un moment de glorie, depășind recordul de producție înregistrat în 2016, cu 7.100 de automobile asamblate într-o singură săptămână. La finalul lui 2022, fabrica se lăuda cu o producție de peste 300.000 de automobile electrice din cele 500.000 produse de întreg grupul VW.
Volkswagen se află într-o perioadă de tranziție cu uzinele de automobile electrice, fiind investite sume importante, de ordinul miliardelor de euro, pentru transformarea liniilor astfel încât să poată fi asamblate mașinile cu baterii. După un an de criză, în care producția a fost oprită în mod repetat din cauza lipsei de componente electronice, anul 2023 a venit cu o scădere din ce în ce mai acută a cererii de automobile, pe fondul creșterii inflației și a prețurilor la energie. În plus, Guvernul Germaniei a redus subvențiile acordate la achiziția de automobile electrice și urmează să scadă și mai mult sumele acordate, de la 1 ianuarie 2024.