Porsche testează modelul Panamera în regiunea Barcelona, înainte de lansarea din acest an. Modelul va beneficia de o serie de modificări importante, inclusiv o nouă cutie de viteze automată și un nou șasiu cu control activ al suspensiei.
Porsche Panamera se pregătește deja de a treia generație, iar testele derulate de companie, cu prototipuri camuflate, urmăresc comportamentul noii cutii Porsche Doppelkupplung (PDK) și a șasiului adaptiv, cu control activ al amortizoarelor. Anterior, Panamera a fost testat în SUA, unde a fost urmărit grupul motopropulsor la altitudini ridicate și în condiții de oxigen redus, apoi în țările nordice din Europa, unde testele s-au făcut la temperaturi scăzute, și în Africa de Sud, la suprafețe dificile și temperaturi și umiditate ridicate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Testăm intensiv fiecare mașină nouă, pentru a îndeplini cerințele noastre și, bineînțeles, pe cele ale clienților noștri din întreaga lume”, spune directorul de dezvoltare Marcel Hönemann. „Standardul pe care îl stabilim este întotdeauna reprezentat de obiectivele de dezvoltare notate în caietul de sarcini. Noul Panamera trebuie să exceleze, aici și acum, în special în ceea ce privește performanța, confortul și acustica.”
Noul Panamera va avea noutăți și la sistemul de propulsie, unde apare al patrulea motor, un plug-in hybrid, „răspuns la cererea foarte ridicată din partea clienților”.
”Creștem performanțele electrice ale modelului Panamera, la toate modelele E-Hybrid, în ceea ce privește dinamica de condus, autonomia electrică și viteza de încărcare. În timpul testelor noastre, am parcurs distanțe cu până la 70% mai mari, doar cu energie electrică, decât am făcut-o cu modelul anterior”, spune Thomas Friemuth, șeful liniei de produse Panamera.
Toate propulsoarele E-Hybrid ale noului Panamera au la bază un motor electric nou, mai puternic, complet integrat în carcasa noii transmisii cu dublu ambreiaj. Acesta oferă valori de performanță mai mari decât generația anterioară, în condițiile în care are o greutate mai mică. Are o baterie de 25,9 kWh, adică similară cu cea pe care o are Dacia Spring, chargerul său putând să încarce până la 11 kW.
Reprezentanții mărcii spun că motoarele cu combustie folosite pentru aceste hibride au fost revizuite și acum respectă inclusiv viitoarele norme de emisii ce ar putea intra în vigoare.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring și Tesla Model Y au urcat cota de piață a mașinilor electrice din România la peste 10%Nu în ultimul rând, șasiul opțional cu control activ al amortizoarelor duce la un nivel nou confortul atât pe suprafețe accidentate, cât și pe viraje. ”Noul Panamera este echipat cu un șasiu semi-activ, cu noi amortizoare, cu două supape ca dotare standard, care pot regla etapele de compresie și de revenire, independent una de cealaltă. Acest lucru extinde în mod semnificativ intervalul dintre reglajul confortabil și cel de înaltă performanță și în cazul noului șasiu standard”, explică Friemuth.
Porsche va prezenta în premieră mondială cea de-a treia generație a mașinii sport cu patru uși în cadrul Festivalului Icons of Porsche, din Dubai, care va avea loc pe 24 noiembrie 2023.