Locuitorii unui orășel din Germania, unde Elon Musk a construit o fabrică Tesla au respins prin vot planurile de extindere a complexului, scrie The Guardian.
Majoritatea locuitorilor din Grünheide, în Brandenburg, la o oră de mers cu mașina la sud-est de Berlin, au votat împotriva propunerilor de a construi o nouă infrastructură menită să îmbunătățească accesul la fabrică și să permită un transport mai ușor al vehiculelor finite. Extinderea însemna și un nou depozit, scrie G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O grădiniță pentru copiii angajaților făcea, de asemenea, parte din planuri, care însemnau extinderea cu 170 de hectare a terenului fabricii de 300 de hectare și tăierea a aproximativ 100 de hectare de pădure de pini în acest proces.
Prezența la vot a fost de 76%, 3.499 de locuitori votând împotriva planurilor, iar 1.882 în favoarea lor.
Referendumul nu este obligatoriu din punct de vedere juridic, dar ar trebui să „servească drept orientare” pentru factorii de decizie locali și pentru șefii Tesla, care au făcut un lobby intens pentru „gigafactory”.
Primarul din Grünheide, Arne Christiani, și șefii constructorului auto au declarat că rezultatul votului îi va determina acum să se întoarcă la masa de lucru.
Planurile pentru uzina originală au fost anunțate pentru prima dată de Musk în noiembrie 2019. Producția de vehicule a început în martie 2022, iar primele mașini electrice au ieșit de pe banda rulantă aproape imediat.
În centrul obiecțiilor de la început, conduse de o inițiativă cetățenească locală, se află cantitatea estimată de 1,8 milioane de metri cubi de apă subterană necesară uzinei pentru a produce între 300.000 și 500.000 de mașini pe an. Regiunea Brandenburg este afectată de secetă de mai mulți ani.
Tesla s-a angajat în repetate rânduri să reducă la minimum consumul de apă și să recicleze riguros apa. Dar localnicii spun că se tem în special de contaminarea apei potabile dacă nivelul apelor subterane scade prea mult. Inițiativa cetățenilor, care este susținută de ecologiști, subliniază că o parte din zona de extindere planificată se află într-o zonă de protecție a apei.
CITEȘTE ȘI Spionaj la Bruxelles. Software de supraveghere a fost găsit pe telefoanele unor oficialiChristiani, un independent, a declarat pentru postul german de televiziune RBB că regretă rezultatul referendumului și a dat vina pe publicitatea negativă pentru acest rezultat.
„Se pare că nu a fost posibil să se transmită oamenilor că alte proiecte importante de infrastructură, cum ar fi o nouă șosea sau un parter de gară. Acum, municipalitatea are sarcina considerabilă de a încerca să găsească soluții în acest sens.”
Alexander Schirp, directorul general al asociației de afaceri Berlin-Brandenburg (UVB), și-a exprimat, de asemenea, dezamăgirea, spunând: „Investiția Tesla este o lovitură norocoasă pentru Grünheide și pentru întregul land Brandenburg. Credem că, mai degrabă decât riscurile implicate, ar trebui să se pună accentul pe șansele pe care această investiție le aduce cu sine, iar acest lucru include preocupările legate de mediu”.
Gigafactory, prima operațiune Tesla de acest tip din Europa, are aproximativ 12.500 de angajați.
Într-o declarație făcută după anunțarea rezultatului referendumului, Tesla a descris planurile sale de extindere ca fiind „o mare victorie pentru comunitate”, adăugând că va „căuta dialogul cu toți participanții pentru a decide asupra pașilor următori”.
CITEȘTE ȘI FOTO Contract semnat pentru modernizarea DN73, între Brașov și FundataCompania a precizat că obiectivul său este de a „permite un transfer semnificativ al traficului de vehicule grele pe calea ferată, precum și, în general, de a asigura o extindere rapidă a infrastructurii existente în jurul fabricii”.
Tesla a adăugat că mărirea capacității de depozitare va contribui la creșterea eficienței livrării mașinilor sale. Compania a fost nevoită să oprească recent producția timp de aproximativ două săptămâni din cauza întârzierilor din lanțul de aprovizionare cauzate de atacurile rebelilor Houthi asupra transportului maritim comercial în Marea Roșie.
Luna trecută, o grevă a muncitorilor Tesla din Suedia privind drepturile de negociere colectivă a devenit cea mai îndelungată grevă din țară din ultimii aproape 80 de ani. Greva membrilor sindicatului IF Metall este descrisă ca fiind cea mai mare încercare din ultimele decenii de a salva modelul sindical suedez de practicile globale de muncă.
IF Metall are peste 300.000 de membri în diverse industrii din Suedia. Potrivit Biroului Național de Mediere, aproximativ o treime dintre lucrătorii Tesla din țară au luat parte la grevă de la începutul acesteia, la 27 octombrie.
Acțiunea industrială a atras multiple greve secundare, sau de solidaritate, din partea sindicatelor care reprezintă, printre altele, lucrătorii poștali, lucrătorii portuari, electricienii și zugravii, a fost descrisă ca fiind „nebunească” de către Musk și a determinat Tesla să lanseze o acțiune în justiție.
În țările vecine Danemarca, Norvegia și Finlanda, mașinile Tesla au fost blocate în porturi.
Miercuri, sindicatul suedez Seko a anunțat, de asemenea, măsuri de solidaritate, afirmând că va opri întreținerea, reparațiile și service-ul stațiilor de încărcare Tesla și va bloca noile conexiuni, pregătirea și planificarea.