CEO-ul Toyota, Koji Sato, a anunțat că profitul companiei va fi redistribuit într-o manieră fără precedent. Banii vor ajunge nu doar la acționari și o parte la angajați, dar vor fi plătite bonusuri către parteneri, furnizori și dealeri.
Toyota a anunțat un profit net dublu pentru anul fiscal încheiat la 31 martie, cu o valoare de aproximativ 5.000 de miliarde de yeni, ceea ce înseamnă aproximativ 30 de miliarde de euro. Suma este una record pentru companie, în valoare absolută, dar este un record din punct de vedere al creșterii de la un an la altul, pentru că s-a majorat cu mai mult de 100%, adică cu aproape 2.500 miliarde yeni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca urmare, profitul distribuit acționarilor va fi de asemenea unul record, după cum a propus echipa de management. Cu 75 de yeni per acțiune, o creștere de 15 yeni per acțiune, compania va plăti dividende de 1.000 de miliarde de yeni. În același timp, o bună parte a profitului obținut va fi redistribuit angajaților, furnizorilor și dealerilor, care au contribuit la acest succes al companiei. De asemenea, o parte a profitului va fi invesitit în noile tehnologii, propulsia electrică și software, o valore estimată la 10,5 miliarde euro.
Cum a reușit Toyota, condusă de Koji Sato, să obțină această performanță, este explicat în materialele oferite jurnaliștilor în cursul conferinței de presă. În primul rând, avantajul unor cursuri de schimb favorabile a adăugat 685 miliarde yeni, iar reducerile de costuri de producție a mai pus 120 de miliarde.
Dar cea mai mare sumă a venit din „eforturi ale vânzărilor”, după cum spun reprezentanții Toyota. „Ce sunt aceste eforturi ale vânzărilor?” este întrebarea sub care sunt oferite noi date. Iar răspunsul explică și mai clar: volume de vânzări recuperate în urma ieșirii din criza de semiconductori, creșterea vânzării de modele de top, datorită eliminării restricțiilor de producție, vânzări mai mare ca urmare a lansării de produse noi, prețuri mai bune în America de Nord, Europa și Asia.
Dar explicațiile continuă și cu alte motive care au condus la succesul financiar. Produse mai atractive, eforturile dealerilor de a păstra legătura cu clienții într-o perioadă dificilă, în care livrările erau întârziate, reduceri de costuri coordonate cu furnizorii, competitivitate îmbunătățită în producția din Japonia, în pofida provocărilor aduse de dezastrele naturale și de valoarea crescută a yenului.
CEO-ul Sato a spus că în anul care a început compania va genera profituri mai mici și vânzări mai slabe, deoarece vor urma investiții pe termen lung. El a vorbit despre o fază de platou a afacerii „pentru creșterea noastră viitoare pe termen lung. „Vrem să facem eforturi proactive pentru o creștere durabilă în viitor”, a mai spus Koji Sato.
CITEȘTE ȘI Toyota - performanță mai greu de atins în industria auto. Profit majorat cu peste 100%, în condițiile unei creșteri mult mai mici a veniturilorO sumă foarte mare va fi investită în creșterea salariilor, cea mai mare din ultimii 25 de ani, în crearea de condiții de muncă mai bune, inclusiv la furnizori și dealeri, dar și în birourile și fabricile proprii. Dealerii vor primi un bonus de 10.000 de yeni lunar pentru fiecare angajat.
Veniturile Toyota în anul fiscal 2023 – 2024 au crescut cu 21,4% la 45.095 miliarde yeni (circa 270 miliarde euro), în timp ce profitul operațional a crescut cu 96,4%, la 5.352 miliarde yeni, rezultatul unui an extrem de performant, mai ales în reducerea costurilor și eficientizarea producției.
Ca urmare, compania a raportat un profit net de 5.071 miliarde yeni, acesta fiind mai mare cu 103,4% față de cel raportat la finalul anului fiscal anterior.