Toyota și-a înrăutățit performanțele financiare în al doilea trimestru al anului fiscal, în special din cauza problemelor de producție, după cum precizează compania. Anul acesta, scandalul certificatelor de siguranță care s-au dovedit a fi bazte pe teste false au condus la mai multe suspendări de producție în uzinele japoneze.
Toyota a anunțat rezultate mai slabe față de anul trecut, pe primele două trimestre ale anului fiscal japonez, cu un rezultat operațional în scădere cu 4%, la 2.464 miliarde yeni, în condițiile în care vânzările au scăzut cu 3% iar producția cu 7%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania japoneză spune că a reușit să-și conserve marja operațională, datorită eforturilor de reducere a costurilor, atât la nivelul companiei, cât și la cel al furnizorilor. Pe trimestrul al doilea scăderea profitului operațional a fost substanțială, -20%, la 1.200 miliarde yeni.
Valoarea dividendelor a fost majorată la 40 de yeni, cu estimări pentru valoarea de 90 de yeni la finalul anului, o decizie pe care Toyota spune că a luat-o pentru a recompensa acționarii pe termen lung.
Pentru finalul acestui an, Toyota se așteaptă să readucă producția la valori normale în a doua jumătate a anului fiscal, dar estimează că în total, va înregistra, pe toate cele 12 luni, o scădere de circa 100.000 de vehicule, la un total de 9,4 milioane, adică -1% față de anul anterior.
Previziunile pentru vânzări țintesc un total de 46.000 miliarde yeni, iar pentru profitul operațional o valoare de 4.300 de miliarde yeni.
Pentru a doua jumătate de an, compania spune că va investi până la 830 miliarde yeni în resurse umane și în dezvoltare, dar că va reuși să-și mențină marja operațională, prin îmbunătățirea costurilor, prin trei măsuri importante: revenirea producției la valori anterioare, controlul discounturilor în vânzări și creșterea câștigului pe lanțul valoric, respectiv în zona de piese de schimb și accesorii.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia scumpește Duster 3. Crește prețul motorului ECO-G și cel al tracțiunii 4x4. Listă completă de prețuri„Vom schimba viitorul mașinilor, dar pentru a reuși această provocare este nevoie de o fundație pentru producția de mașini. În acest sens, prioritatea noastră de top pentru creșterea viitoare este consolidarea fundației activității noastre, prin confruntarea cu problemele legate de nereguli și de lipsa capacității de rezervă la Toyota”, a declarat CEO-ul Koji Sato.
Toyota a înregistrat în septembrie o scădere a vânzărilor de aproape 8 procente, iar pe întreg anul calendaristic, vânzările grupului au ajuns la 7,8 milioane de vehicule, în scădere cu 4,4%, fiind deja înregistrată o serie de cinci luni consecutive de declin, cauzat de evoluția nefavorabilă a piețelor din Japonia și China, în special.
Producția globală a mărcilor Toyota, Lexus, Daihatsu și Hino are opt luni deja consecutive în care s-a diminuat, după ce în septembrie declinul a fost de 8,5%, cu 949.583 de vehicule. În intervalul ianuarie - septembrie, scăderea este de 8,8%, cu un total de vehicule produse de 7,8 milioane de unități.
CITEȘTE ȘI Lansare a primilor zeci de kilometri din Autostrada Moldovei. Până la finalul anului - 130 de kmProducția din Europa are un avans de 5,8% în acest an, cu 861.949 vehicule fabricate în uzinele europene, în pofida faptului că în septembrie grupul a înregistrat o scădere de 2,5% (105.650 vehicule produse), dar care ascunde în spatele ei o prăbușire a producției din Marea Britanie (-44,5%, 7.433 unități), cauzată de legislația privind emisiile, și o creștere foarte mare în Turcia (+39,9%, 24.626 unități) și în Cehia (+129%, 19.640 unități).