Producția și vânzările Toyota continuă să crească în prima lună a anului fiscal și după patru luni calendaristice, dar încă mai raportează scăderi în Europa și pe alte piețe externe. Compania spune că recuperează pierderile cauzate de crizele Covid și de semiconductori.
Toyota își menține ritmul foarte bun al activităților atât în Japonia cât și pe piețele internaționale, în luna aprilie și pe cele patru luni care au trecut din 2023. „Vânzările globale și producția au fost peste cele din anul anterior ca rezultat al revenirii din declinul cauzat de impactul deficitului de semiconductori și al răspândirii COVID-19 din anul anterior”, transmite compania japoneză.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vânzările din luna aprilie au fost cu 4,8% mai mari decât cele din anul anterior, cu un total de 875.363 vehicule vândute la nivel global, din care 800.863 au fost cele ale grupului de bază, Toyota și Lexus. Singura scădere a fost cea a camioanelor Hino (-25%). Pe piața internă, în Japonia, vânzările au crescut cu un procent foarte bun, 18,7%, la aproape 180.000 de unități, în timp ce pe piețele internaționale avansul a fost unul discret, de 1,7%, la un volum de 695.493 de vehicule.
Producția a crescut de asemenea, în aprilie, la 895.085 unități, cu 8,3%, ceea ce sugerează o bună recuperare a întârzierilor în comenzile anterioare. În fabricile din afara Japoniei producția a crescut la un nou nivel record, 544.184 de vehicule, cu 10,4% mai mult decât în 2022.
Pe intervalul ianuarie – aprilie, vânzările Toyota au ajuns la 3,55 milioane de vehicule, cu 3,3% mai multe decât anul trecut, având un volum anualizat de 10,6 milioane de vehicule, o valoare care indică ținta pe care Toyota și-a fixat-o pentru finalul acestui an. În Japonia, cu 860.797 de unități, vânzările au crescut cu 24,3%, însă pe piețele externe vânzările sunt în continuare mai mici decât în 2022, ca urmare a startului negativ din primele luni ale anului. În total, compania japoneză a vândut pe piețele internaționale 2,68 milioane de vehicule, cu 2 procente sub nivelul din 2022, din care 2,58 milioane sunt modelele Toyota și Lexus.
În același timp, producția a crescut cu 5,4% pe primele patru luni din 2023, la un volum de 3,66 milioane de vehicule, Toyota și Lexus având o creștere chiar mai mare, 6,8%, respectiv 3,13 milioane unități. Volumul produs în uzinele din afara Japoniei acoperă aproape 60% din totalul producției, cu 2,23 milioane vehicule (1,6% mai multe decât în urmă cu un an).
În Europa, vânzările Toyota au avut o evoluție slabă în aprilie, fiind invocată aceeași criză de semiconductori, scăderea față de aprilie 2022 fiind de 22,8%, cu 75.869 de vehicule vândute, situația pe cele patru luni fiind și ea negativă, însă cu un procent mai mic: 354.554 unități vândute, cu 2,8% mai puține decât în intervalul similar din 2022. Trebuie precizată însă că raportul pentru piața din Europa cuprinde și Rusia, unde vânzările Toyota s-au apropiat de zero.
CITEȘTE ȘI Dezvăluiri: Peste 1.000 de accidente ar fi fost produse de pilotul automat al TeslaȘi pe piețele din America de Nord, America de Sud și Asia de Sud-Est vânzările grupului au înregistrat scăderi, însă compania spune că cererea de mașini a rămas constantă, în pofida crizei de componente.
Pe segmentul de vehicule electrice, Toyota a început să crească ușor, pe măsură ce primul model, bZ4X a început să fie livrat. Cu 8.500 de unități în aprilie și un total de 26.000 pe cele patru luni, din care peste 25.000 au fost exportate, Toyota intră timid în grupul producătorilor de mașini electrice însă este departe de liderii acestui segment.
În schimb, vânzările de automobile hibrid au crescut și în acest an, urcând la peste 1 milion de unități, mai bine de un sfert din totalul vânzărilor grupului.