Daimler Truck, divizia de camioane a Mercedes-Benz, și Toyota au semnat un memorandum de înțelegere pentru „accelerarea dezvoltării tehnologiilor avansate”, un acord care implică cele două companii subsidiare, Mitsubishi Fuso și Hino Motors, care urmează să fuzioneze.
Patru companii auto de importanță semnificativă în industria de camioane și autobuze, Daimler, Toyota, Mitsubishi și Hino, au semnat un acord de tip memorandum de înțelegere, prin care parafează decizia de a crea o structură de tip holding care va avea ca principal scop dezvoltarea de tehnologii dedicate vehiculelor conectate, autonome și automatizate și electrice. De asemenea, dezvoltarea propulsiei cu hidrogen va face parte din obiectivele noii companii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Parteneriatul dintre cele patru se va concretiza în doi pași semnificativi, primul fiind fuziunea dintre Mitsubishi Fuso Truck & Bus, cel de-al doilea pas urmând să fie crearea unei companii de tip holding, în care Daimler și Toyota vor investi sume egale.
Detaliile privind acest parteneriat, inclusiv numele, sediul, cota de acțiuni și structura corporativă a noului holding vor fi decise pe parcursul următoarelor 18 luni, după cum anunță reprezentanții celor patru constructori de camioane. Acestea intenționează să semneze acordurile definitive în primul trimestru al anului 2024, iar tranzacția să fie închisă până la finalul anului viitor.
Martin Daum, CEO al Daimler Truck : „Anunțul de astăzi este un pas crucial pentru ca viitorul să funcționeze din punct de vedere economic și în conducerea transportului durabil. Noua companie planificată va fi o forță majoră în Asia de Sud-Est și un asociat important al familiei Daimler Truck.”
Koji Sato, CEO Toyota Motor Company : „Această colaborare între cele patru companii ale noastre este un parteneriat pentru a crea viitorul vehiculelor comerciale în Japonia și viitorul societății de mobilitate. Cele patru companii ale noastre vor lucra împreună cu o viziune comună de a atinge neutralitatea carbonului prin consolidarea tehnologiilor CASE și de a schimba viitorul vehiculelor comerciale și de a construi viitorul împreună prin rezolvarea problemelor sociale.”
CITEȘTE ȘI Opel, singura marcă Stellantis prezentă la IAA Munchen, cu trei premiere mondiale. „Rămâne o surpriză pentru moment”Noua companie creată va menține cele două mărci, Fuso și Hino, după cum reiese din declarațiile reprezentanților companiilor implicate.
Mitsubishi Fuso este o marcă de camioane deținută de Daimler Trucks, încă din perioada în care Mitsubishi făcea parte din grupul Daimler. Compania germană controlează aproape 90% din acțiuni, în timp ce grupul industrial Mitsubishi deține 10,7%.
Hino Motors este deținut de Toyota în proporție de 50,1%, restul fiind tranzacționat pe bursă (47,7%).