Mai multe modele electrice programate de mărcile grupului Stellantis pentru a fi lansat pe piața din SUA au întârzieri de mai multe luni, care par să anunțe o decizie coordonată, generată de scăderea cererii pe segmentul electric.
Stellantis înregistrează întârzieri pentru mai multe modele electrice care ar fi trebuit să mențină ritmul de electrificare al grupului, așa cum fusese el anunțat. Dodge Charger Daytona avea programată lansarea în acest an, dar mașina nu a ajuns încă în rețeaua de dealeri, iar Jeep Wagoner S este în acest moment sub semnul întrebării, privind data lansării, care era prevăzută pentru toamna acestui an.
De asemenea, pickup-ul Ram 1500 REV, primul pickup electric al mărcii, și-a văzut amânată pentru 2025 lansarea, stabilită inițial pentru 2024.
Niciun reprezentant al companiei nu a confirmat existența unei strategii care să confirme o amânare coordonată a acestor lansări, însă contextul nefavorabil din piața auto ar putea să stea la baza acestei situații.
Carlos Tavares a încercat să transmită jurnaliștilor că lansările vor fi făcute numai dacă dezvoltarea modelelor este completă. „Nu vrem să ne asumăm riscuri în ceea ce privește validarea vehiculelor”, a spus Tavares, potrivit presei din SUA, șeful Stellantis lăsând de înțeles că proiectele au avut nevoie de timp suplimentar pentru a fi finalizate. „Mai bine să îți ia câteva săptămâni în plus pentru a valida corect, decât să te grăbești și apoi să faci greșeli în ceea ce privește calitatea”.
Stellantis a anunțat lansarea platformei Frame, cea care va fi folosită pentru pickup-urile și SUV-urile de mari dimensiuni ale mărcilor din grup, în special cele din SUA. Ram, Dodge, Jeep sunt principalii beneficiari ai platformei, care va avea flexibilitate multi-energie la fel ca toate celelalte platforme lansate sau aflate în curs de lansare. De asemenea, noile modele așteptate vor folosi platforma STLA Large, accesibilă doar modelelor de top ale mărcilor din grup.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Sandero se întoarce pe primul loc în Europa și nu mai poate pierde titlul de best-seller în acest anTavares a subliniat avantajul pe care îl are Stellantis cu platformele sale, care permit utilizarea oricărui tip de propulsie, dar a dat de înțeles că susține cu orice preț electrificarea. „Este important pentru noi, pentru angajații noștri și, cel mai important pentru clienții noștri, că suntem pe partea corectă a istoriei, având o poziție etică în ceea ce privește contribuția noastră la remedierea încălzirii globale, apoi putem discuta despre care este cea mai pragmatică modalitate de a reușește asta”.
„Dacă sunt suficienți clienți pentru a cumpăra vehicule cu zero emisii și dacă sunt destui clienți pentru a cumpăra vehicule cu zero emisii, atunci suntem bine; vom fi acolo unde ne așteptăm să fie. Dacă vedem că nu sunt suficienți clienți pentru a cumpăra vehicule electrice, vom vedea, pragmatic, care sunt opțiunile pe care le avem.”