Înmatriculările de mașini noi din UE au avut „o creștere modestă”, după cum transmite ACEA, de 1,1%, cu evoluții diferite în rândul marilor piețe. Pe segmentul de mașini electrice, piața a crescut în octombrie, dar pe întreg anul avem o scădere de aproape 5 procente.
Spania este piața auto din Europa cu una dintre cele mai importante creșteri în luna octombrie, 7,2%, în timp ce Germania a revenit cu o creștere de 6% după trei luni de declin. Scăderi au fost înregistrate atât în Franța (-11,1%), cât și în Italia (-9,1%).
La zece luni, înmatriculările de mașini noi au rămas stabile (+0,7%), ajungând la 8,9 milioane de unități. Piețele din Spania (+4,9%) și Italia (+0,9%) au evoluat pozitiv, în timp ce scăderi s-au înregistrat în Franța și Germania (-2,7% și, respectiv, -0,4%).
Electrice, creștere în octombrie
Cota de piață a mașinilor electrificate pentru octombrie 2024 a rămas stabilă la 14,4%. Volumul până în prezent a scăzut cu 4,9%, în timp ce cota de piață a scăzut și ea la 13,2% de la 14% anul trecut.
Înmatriculările de mașini hibride plug-in pentru octombrie 2024 au scăzut și ele cu 7,2%. Cota de piata pentru acest tip de autovehicul a ajuns luna aceasta la 7,7%, o scădere cu 0,7 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.
Înmatriculările de mașini complet electrice (BEV) au crescut cu 2,4% la 124.907 unități în octombrie 2024. Cu toate acestea, volumul de piață până în prezent a rămas cu 4,9% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, cota totală de piață fiind de 14,4%. Această scădere a fost determinată în primul rând de o scădere semnificativă a înmatriculărilor în Germania (-26,6%).
CITEȘTE ȘI OLAF anchetează, în Ungaria, construirea într-un sat a unei creșe cu 12 locuri, cu 1,8 milioane de euro de la UE. 150.000 de euro ”leagănul”Înmatriculările de mașini hibride plug-in au scăzut cu 7,2% luna trecută, după scăderi semnificative în Franța (-26,9%) și Italia (-24,9%). În octombrie, hibridele plug-in au reprezentat 7,7% din piața auto, în scădere față de 8,4% anul trecut. Volumul de la începutul anului a fost, de asemenea, în scădere, în scădere cu 7,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Înmatriculările hibrid-electrice au crescut cu 17,5% în octombrie, cota de piață crescând la 33,3%, față de 28,6% în octombrie anul trecut, depășind pentru a doua lună consecutiv înmatriculările de mașini pe benzină.
CITEȘTE ȘI Principalul rival al lui Dacia Spring, Leapmotor T03, interzis la subvenție pe cea mai mare piață din Europa. Asamblat ca pachetele de mobilă de la IKEABenzină și diesel
În octombrie 2024 , vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu 6,8% în total. Franța a cunoscut cea mai puternică scădere, înmatriculările scăzând cu 32,7%, urmată de Italia, cu o scădere de 10,1%. Spania a înregistrat o scădere mai modestă de 1,6%, în timp ce Germania a fost singura piață majoră care a înregistrat o creștere, înmatriculările de mașini pe benzină crescând cu 3,7%.
Mașinile pe benzină reprezintă acum 30,8% din piață, în scădere de la 33,4% în aceeași lună a anului trecut. Piața de mașini diesel a scăzut cu 7,6%, rezultând o cotă de piață de 10,9% în octombrie anul trecut. În general, scăderi au fost observate pe aproape două treimi din piețele UE.
România are în primele zece luni, așa cum a comunicat deja DGPCI, un volum de 127.061 autoturisme, cu o creștere de 5,4%. Segmentul de mașini electrice a scăzut cu 33,6%, la 7.943 unități, în timp ce mașinile hibride (inclusiv mild-hybrid) au un volum de 48.322 unități (+34,7%).