Înmatriculările de mașini noi din UE au avut „o creștere modestă”, după cum transmite ACEA, de 1,1%, cu evoluții diferite în rândul marilor piețe. Pe segmentul de mașini electrice, piața a crescut în octombrie, dar pe întreg anul avem o scădere de aproape 5 procente.
Spania este piața auto din Europa cu una dintre cele mai importante creșteri în luna octombrie, 7,2%, în timp ce Germania a revenit cu o creștere de 6% după trei luni de declin. Scăderi au fost înregistrate atât în Franța (-11,1%), cât și în Italia (-9,1%).

La zece luni, înmatriculările de mașini noi au rămas stabile (+0,7%), ajungând la 8,9 milioane de unități. Piețele din Spania (+4,9%) și Italia (+0,9%) au evoluat pozitiv, în timp ce scăderi s-au înregistrat în Franța și Germania (-2,7% și, respectiv, -0,4%).
Electrice, creștere în octombrie
Cota de piață a mașinilor electrificate pentru octombrie 2024 a rămas stabilă la 14,4%. Volumul până în prezent a scăzut cu 4,9%, în timp ce cota de piață a scăzut și ea la 13,2% de la 14% anul trecut.

Înmatriculările de mașini hibride plug-in pentru octombrie 2024 au scăzut și ele cu 7,2%. Cota de piata pentru acest tip de autovehicul a ajuns luna aceasta la 7,7%, o scădere cu 0,7 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.
Înmatriculările de mașini complet electrice (BEV) au crescut cu 2,4% la 124.907 unități în octombrie 2024. Cu toate acestea, volumul de piață până în prezent a rămas cu 4,9% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, cota totală de piață fiind de 14,4%. Această scădere a fost determinată în primul rând de o scădere semnificativă a înmatriculărilor în Germania (-26,6%).

Înmatriculările de mașini hibride plug-in au scăzut cu 7,2% luna trecută, după scăderi semnificative în Franța (-26,9%) și Italia (-24,9%). În octombrie, hibridele plug-in au reprezentat 7,7% din piața auto, în scădere față de 8,4% anul trecut. Volumul de la începutul anului a fost, de asemenea, în scădere, în scădere cu 7,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Înmatriculările hibrid-electrice au crescut cu 17,5% în octombrie, cota de piață crescând la 33,3%, față de 28,6% în octombrie anul trecut, depășind pentru a doua lună consecutiv înmatriculările de mașini pe benzină.

Benzină și diesel
În octombrie 2024 , vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu 6,8% în total. Franța a cunoscut cea mai puternică scădere, înmatriculările scăzând cu 32,7%, urmată de Italia, cu o scădere de 10,1%. Spania a înregistrat o scădere mai modestă de 1,6%, în timp ce Germania a fost singura piață majoră care a înregistrat o creștere, înmatriculările de mașini pe benzină crescând cu 3,7%.
Mașinile pe benzină reprezintă acum 30,8% din piață, în scădere de la 33,4% în aceeași lună a anului trecut. Piața de mașini diesel a scăzut cu 7,6%, rezultând o cotă de piață de 10,9% în octombrie anul trecut. În general, scăderi au fost observate pe aproape două treimi din piețele UE.
România are în primele zece luni, așa cum a comunicat deja DGPCI, un volum de 127.061 autoturisme, cu o creștere de 5,4%. Segmentul de mașini electrice a scăzut cu 33,6%, la 7.943 unități, în timp ce mașinile hibride (inclusiv mild-hybrid) au un volum de 48.322 unități (+34,7%).