PSA Group a anunțat rezultatele de vânzări pentru 2019, cu o scădere dezamăgitoare, după ce anul trecut raportase cifre record. Scăderile de pe mai multe piețe, inclusiv China, au contribuit la acest rezultat.
Vânzările mărcilor PSA Group au fost mai mici cu 10% față de 2018, cu un total de 3,49 milioane de unități, o scădere dură de la 3,88 milioane. Cea mai importantă piață a PSA, Europa, a venit cu o scădere de 2,5 procente, respectiv 3,11 milioane vehicule, generată mai ales de Opel/Vauxhal, care a pierdut mai multe modele din portofoliu și a fost afectată de scăderile de pe unele piațe importante ale continentului. Opel a înregistrat vânzări în scădere cu 6,4% în Europa, unul ditnre cele mai mari declinuri ale unei mărci pe această piață. În total, PSA și-a menținut o cotă de piață bună, în scădere ușoară, 16,8% (17,1% în 2018), chiar dacă principalul grup concurent, Renault, a raportat vânzări în creștere.
Potrivit PSA, anul 2019 a fost un an de consolidare pentru marca principală, Peugeot. În același timp, Citroen a avut cea mai mare creștere dintre cele mai vândute mărci, în Europa. În același timp, marca premium DS a fost singura care a crescut la nivel global, cu 17%, în timp ce Peugeot a pierdut 16%, iar Citroen 5,1%. Opel/Vauxhal a scăzut cu 5,9% la nivel global.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai vândute modele au fost Peugeot 208, cu 277.562 unități, în scădere cu 5,9%, Peugeot 3008, -8,6%, 242.332 unități, și Opel Corsa, -2%, 230.971 unități.
În China, scăderea a fost uriașă, de 55%, cu numai 117.084 vehicule vândute, departe de ținta de 1 milion de vehicule stabilită cu mulți ani în urmă.
Și în America de Sud, vânzările PSA a u scăzut, cu 23 de procente, iar în Orientul Mijlociu, afectate de retragerea din Iran, vânzările au coborât cu 44%.
PSA Group pregătește un amplu proces de fuziune cu FCA, care încă nu a anunțat rezultatele pentru anul trecut.