Asociația Constructorilor Auto din România a publicat cifrele de producție din cele două uzine românești de automobile, pe ultimele șase luni. Ce nu se află în cifrele publicate este faptul că Dacia a frânat activitatea din Argeș, pentru a patra oară în acest an și are, după primele șase luni, un volum mai mic de vehicule, comparativ cu 2023.
Dacia a produs la Mioveni, în luna iunie, 24.505 autoturisme, un număr mai mic cu 1,4% decât cel produs anul trecut în perioada similară, dar mai ales mult mai mic decât capacitatea maximă a uzinei, care se apropie de 35.000 de unități lunar.
Raportarea vine după alte trei luni negative pentru uzina argeșeană (februarie, -6,7%, martie, -19,7%, și mai, -13,2%), care ridică semne de întrebare legate de previziunile șefilor Dacia pentru lunile următoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După șase luni, Dacia are un minus de 1,3% la nivelul producției de automobile de la Mioveni, cu un total de 169.998 autoturisme, într-un an în care vânzările la nivel global ale mărcii au crescut cu 3,8%.
Motivul acestei scăderi ar putea fi explicat printr-o cerere în scădere pe piața auto din România, dar și de contextul schimbărilor de generații ale Duster. Chiar dacă cele două uzine de autovehicule din România nu mai transmit date despre modelele produse, știm bine că în acest moment la Mioveni este fabricat preponderent SUV-ul Duster, într-o proporție de 70 – 80%, la care se adaugă modelul Jogger. De asemenea, volume mici ale lui Sandero pentru piața locală și Logan completează lista de modele asamblate în România.
Luna iunie a fost ultima lună în care a fost produs Duster 2, care începând de la 1 iulie nu mai poate fi vândut în Uniunea Europeană. De asemenea, Duster 3 a început să fie produs la Mioveni încă din primăvară, în volume din ce în ce mai mari, deoarece din iunie a început să fie livrat către dealeri și către clienți.
Potrivit cifrelor privind înmatriculările, Dacia Duster a depășit modelul Logan în primele șase luni ale anului, dar în iunie, care a fost până acum cea mai bună lună din acest an, pentru piața auto, sedanul s-a aflat din nou pe primul loc. Conform acestor date, a existat o cerere foarte mare pentru Duster 2, înainte de scoaterea lui din fabricație. După cum arată înmatriculările, Duster s-a vândut, din ianuarie până în iunie, în 9.050 de exemplare, cu 56% mai multe decât în urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI Șefii Renault: "Ne-am redus participația la Nissan și vom continua să vindem acțiuni”. Francezii estimează că pot încasa aproape 3 miliarde de euroModelul Logan, cel mai popular automobil din România timp de două decenii, a înmatriculat doar 8.300 unități în primele șase luni, având o creștere de numai 8 procente.
În luna iunie, când s-au livrat foarte multe din mașinile comandate prin Programul Rabla, Logan a revenit pe primul loc, având cu 300 de unități peste Duster (2650 față de 2350 unități).
Scăderi s-au înregistrat, însă, în acest an, în dreptul lui Sandero (-15%) și al lui Jogger (-17,8%).
În ceea ce privește marca Ford, lucrurile sunt într-o notă mult mai pozitivă, în primul rând din cauza intrării în producție a modelelor Courier. Deși a înregistrat o scădere de producție în mai (-22,3%), rezultatul după șase luni, la Craiova, este mai mare decât cel de anul trecut, cu 122.380 vehicule, adică cu 26,3% în plus. În iunie, Ford a produs 21.527 de vehicule, Puma și Courier, apropiindu-se de volumul de la Dacia. Creșterea de la Craiova a fost în iune de 30,8%, fiind vizibilă astfel creșterea de producție a LCV-ului.
În total, în luna iunie s-au fabricat în România 46.032 vehicule, cu 11,38% mi multe decât anul trecut, grație avansului Ford. După șase luni, România a produs 292.378 automobile, un volum mai mare cu 8,66% față de cel înregistrat în primul semestru al anului trecut.