Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a anunțat că intenționează să renunțe la 30.000 de angajați, sau aproximativ 9% din forța sa de muncă, după ce investițiile masive pentru repararea rețelei sale feroviare, grevele și vremea nefavorabilă au dus la pierderi semestriale nete de 1,2 miliarde de euro, transmit DPA și Reuters.
Reducerile de personal vor fi realizate în următorii cinci ani și vor fi afectați mai ales angajații din sectorul administrativ, a anunțat directorul financiar Levin Holle, în timp ce anul acesta vor desființate aproximativ 1.500 de locuri de muncă, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania germană se așteaptă în acest an la un profit înainte de dobânzi și taxe (EBIT) de aproximativ un miliard de euro, după ce în martie previzionase peste un miliard de euro. Veniturile ar urma să fie în linie cu cele de anul trecut, 45 miliarde de euro, cu două miliarde de euro mai puțin decât prognoza anterior.
În primul semestru din 2024 Deutsche Bahn a raportat pierderi nete de 1,2 miliarde de euro, în timp ce a investit patru miliarde de euro în rețeaua sa feroviară și în servicii, o creștere de 35% față de anul trecut.
Starea căilor ferate din Germania a ajuns în atenția internațională în timpul turneului Euro 2024, fanii plângându-se de trenurile aglomerate și perturbările apărute în timpul călătoriei.
Chiar dacă operatorul de stat Deutsche Bahn a cumpărat sute de trenuri moderne de mare viteză ICE în ultimii ani, multe tronsoane de cale ferată, macazuri și alte infrastructuri au nevoie de reparații sau modernizări.
CITEȘTE ȘI VIDEO Peste 140 de zboruri de pe aeroportul din Frankfurt - anulate după ce activiștii de mediu s-au lipit de pisteDatoria companiei se ridică la 33 miliarde de euro, dar Deutsche Bahn se așteaptă să primească de la Guvern rambursări de miliarde de euro, conform noului program de sprijin pentru plăți anticipate pe rutele renovate.
"Această finanțare va avea impact asupra numerarului și profitului în semestrul doi din 2024", a afirmat directorul general Richard Lutz, fără a preciza suma exactă pe care o așteaptă.
Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a anunțat în martie că în 2023 pierderile sale nete au crescut de peste zece ori comparativ cu 2022, în contextul investițiilor record făcute pentru modernizarea rețelei.
Pierderile nete înregistrate anul trecut de Deutsche Bahn s-au ridicat la 2,35 miliarde de euro, comparativ cu pierderi de 227 milioane de euro în 2022. De asemenea, cifra de afaceri a Deutsche Bahn a scăzut cu 13% până la aproximativ 45,2 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Guvernul aprobă modernizarea liniei de metrou "a corporatiștilor"Compania a precizat că pierderile mari de anul trecut se datorează plăților în avans făcute pentru investițiile viitoare în infrastructură, care ar urma să fie rambursate de guvernul german pe parcursul anului curent. Deutsche Bahn a investit în 2023 sume record de 7,6 miliarde de euro, din fondurile proprii, pentru repararea și modernizarea infrastructurii feroviare din Germania.
Deutsche Bahn se așteaptă ca veniturile la nivel de grup să crească până la aproximativ 47 de miliarde de euro în 2024, în timp ce rezultatul operațional ar urma să redevină pozitiv, la aproximativ un miliard de euro, după pierderile de 964 milioane de euro înregistrate anul trecut. Principalele motoare de creștere vor fi ramburările pentru plățile în avans făcute în 2023 pentru lucrări de mentenanță, creșterea cererii pentru transportul feroviar și reducerile de costuri, a precizat firma controlată de statul german.
Atât operatorul feroviar cât și guvernul german au de gând să investească sume record în următorii ani pentru a moderniza și extinde infrastructura feroviară. Însă aceste planuri presupun ample lucrări de construcții, ceea ce este posibil să ducă la încetinirea traficului și vor crea noi întârzieri în circulația trenurilor în următorii ani.
Recent, angajații operatorului feroviar au pornit mai multe greve, cerând salarii mai mari și mai puține ore de lucru.
CITEȘTE ȘI FOTO Austriecii avansează în forță pe autostrada Sibiu-Pitești. "Să nu zicem hop!"În ultimele luni, au existat mai multe greve care au perturbat călătoriile a milioane de pasageri, afectând sistemul feroviar german, care este renumit pentru punctualitatea și eficiența sa.
Negocierile salariale, condițiile de muncă și efectele inflației sunt principalele motive pentru acțiunile sindicale.
Sindicatul GDL, care este o parte importantă a mecanicilor de locomotivă, a început mai multe greve în încercarea de a obține creșteri salariale substanțiale. Revendicările includ și menținerea salariilor actuale și reducerea programului de lucru la 35 de ore pe săptămână.