La scurt timp după salonul din Munchen, unde a fost singura marcă franceză cu stand propriu, Renault anunță că va participa la următoarele evenimente ale industriei auto, Geneva și Paris, inclusiv cu marca Dacia.
„În urma succesului înregistrat de Salonul Auto de la München, Renault Group își reînnoiește angajamentul față de saloanele auto internaționale, marcate de pasiunea pentru automobile și inovație”, transmite compania, profitând de acest moment pentru a confirma faptul că va participa la noua ediție a salonului auto din Geneva, care a fost suspendat în ultimii trei ani, și la Paris, în toamna viitoare. De asemenea, Renault Group spune că va fi prezent „la alte saloane internaționale majore din regiunile în care își desfășoară activitatea”.
Decizia vine în contradicție cu tendințele industriei auto, care s-au conturat în ultimii ani, prin retragerea mai multor mărci auto de la astfel de evenimente, din cauza costurilor foarte mari, în raport cu evenimentele online, tot mai frecvente și cu costuri de zeci de ori mai mici.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru marca Dacia, anunțul este foarte important, cu atât mai mult cu cât la Munchen nu a fost prezentă în acest an, argumentul fiind absența noutăților. La Geneva vom vedea, cu certitudine noua generație Duster, care va avea premiera încă din acest an, dar va fi prezentată în fața publicului doar în 2024. De asemenea, noul Spring, un face-lift al actualei generații, va fi prezentat în luna martie, tot la Geneva. Apoi, în septembrie, la Paris, Dacia va merge în salonul francez cu primul său SUV compact din gamă, Bigster, care va fi dezvăluit în premieră în versiunea de serie, pentru ca vânzările sale să înceapă abia în 2025.
Geneva este salonul european care a adus cele mai multe noutăți pentru marca Dacia, aici fiind lansat primul concept al mărcii, Logan Steppe, care anticipa viitorul Logan MCV, aici a debutat Sandero, în 2008, și tot aici a fost lansată prima generație Duster, în 2010. Trei ani mai târziu, în 2012, la Geneva apărea în premieră în fața publicului Lodgy, iar în 2016, Logan MCV Stepway, cel care a stat la originea actualului Jogger.
Ultima prezență Dacia la Geneva a fost în 2019, când a expus doar o versiune de echipare a gamei, Ultimate. În 2020, când era programată premiera mondială a modelului electric Spring, salonul a fost anulat din cauza pandemiei de Covid.