Uzina Ford Otosan din Craiova dă startul oficial producției modelului Courier, care va avea versiune de pasageri, Tourneo, și de marfă, transit. La eveniment participă premierul Marcel Ciolacu și șefii Ford Otosan și Ford Pro.
Ford Otosan organizează un eveniment festiv marți, 24 octombrie, la Craiova, pentru a marca startul producției noului model Courier, după ce pe parcursul acestui an a fost pregătită uzina și s-au făcut mai multe teste ale liniei de producție. Mașina a fost testată la Craiova atât de șefii Ford Otosan, cât și de autorități, invitate pe parcursul ultimelor luni. Guven Ozyurt, director general al Ford Otosan, a condus, la finalul lunii august, o ședință de consiliu director chiar la Craiova, pentru a prezenta directorilor noul model. El anunța încă de atunci că Ford Courier „este gata de producție”, în prezența lui Hans Schep, șeful Ford Pro în Europa. Marți, Guven Ozyurt, împreună cu șeful diviziei auto din Koc Holding, Haydar Yenigun, vor conduce ceremonia oficială de pornire a producției modelului Courier, la care au fost invitați prim-ministrul Marcel Ciolacu și ambasadorul Turciei, Özgür Kıvanç Altan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ford Courier poate fi comandat deja la dealerii Ford din România, iar primele livrări sunt așteptate imediat după startul producției, în această toamnă. Versiunile ce vor fi produse sunt Transit Van, Transit Double Cab și Tourneo Courier, versiunile de marfă urmând să fie echipate atât cu motorizări pe benzină – 1.0 EcoBoost, cât și diesel – 1.5 EcoBlue, iar Tourneo doar cu motoare pe benzină.
După acest moment, urmează un pas și mai important, anul viitor, când cele două versiunie ale lui Courier vor primi versiunile electrice, E-Transit Courier și E-Tourneo Courier, care vor fi primele autovehicule electrice produse într-o fabrică din România. Cele două vor fi însoțite de versiunea electrică a SUV-ului Puma.
Prețurile de lansare ale familiei Courier încep de la 15.550 euro fără TVA pentru Transit Courier și de la 18.100 euro fără TVA pentru Tourneo Courier.
Odată cu intrarea în fabricație a lui Courier, capacitatea de producție a uzinei se va apropia de 300.000 de unități anual. „Vom atinge un volum de 272.000 de autovehicule odată cu startul modelelor Courier” a declarat Guven Ozyurt, care își propune astfel să ajungă la un nivel al producției de aproximativ 900.000 de autovehicule cu toate fabricile Ford Otosan din Turcia și România, în momentul în care producția din România va ajunge la capacitatea maximă propusă.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Spring, declarată cea mai economică mașină din Europa, pe întreg ciclul de viațăFord Otosan, companie turcă deținută de Ford și Koc Holding, a preluat fabrica Ford din Craiova în 2022, pentru a o integra în sistemul de producție care include aproape în exclusivitate vehicule comerciale. Ford Otosan a înregistrat în 2022 venituri de 171,8 miliarde lire, echivalentul a 8,5 miliarde euro, contribuția Ford România la această sumă fiind de aproximativ 14%. Producția companiei s-a ridicat anul trecut la 465.900 vehicule, din care 91.828 au fost fabricate în România.
Într-o primă fază, a fost proiectată o dublare a producției din România, la 200 – 210 mii de vehicule, și o creștere a producției din Turcia la 430 – 450 mii de vehicule.