PSA Group și Toyota sunt pe cale să înceteze colaborarea în construcția de autombile de clasă mică, din 2021, și să înceapă una nouă pe vehicule comerciale. Cele două companii dețin o uzină comună în Cehia., pe care ar urma să o preia japonezii.
Parteneriatul creat de PSA Group cu Toyota, în urmă cu 16 ani, include o companie de tip joint-venture, care deține o fabrică în Cehia, în care au fost produse, în tot acest timp, modelele de clasă mică Toyota Aygo, Peugeot 107/108 și Citroen C1. Potrivit contractului semnat la acel moment, oricare dintre cele două părți poate solicita, în anumite condiții, retragerea din acest parteneriat.
Potrivit ziarului francez L’Echo, cele două părți au convenit acum închiderea acestei fabrici și oprirea producției celor trei modele, în formula unui joint-venture. Reprezentanții PSA Group au declarat că nu a fost luată încă o decizie în acest sens. Sursele citate de jurnaliștii francezi spun că PSA și Toyota vor începe, în schimb, un parteneriat pentru producția de vehicule comerciale, PSA urmând să introducă pe liniile de fabricație din Franța și Spania modele Toyota.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fabrica din Kolin, Cehia, parte a companiei Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech s.r.o. (TPCA), va fi preluată de Toyota, care va cumpăra pachetul de acțiuni deținut de PSA Group.
Parteneriatul PSA - Toyota a fost criticat de fostul președinte francez, Francois Sarcozy, care a spus celebra frază „să construiești o fabrică în India, pentru a vinde mașini Renault indienilor, este justificat, dar să construiești o fabrică în Cehia pentru a vinde mașini în Franța, nu este justificat”. Atacul lui Sarcozy critica la acel moment relocalarea în alte țări europene, cu forță de muncă ieftină, a uzinelor companiilor franceze.
Cele trei modele produse în uzina din Cehia, Aygo, 108 și C1, n-au fost niciodată un mare succes de piață, ele acoperind, la momentul lansării, un gol pe care cele trei mărci îl aveau pe segmentul A, care părea a se dezvolta în acea perioadă. Ulterior crizei economice, vânzările celor trei au devenit tot mai slabe, iar lansarea celei de-a doua generații a fost amânată în mai multe rânduri.
După 2015, când în sfârșit a fost lansată generația a doua, volumul de vânzări a urcat la 75 - 80% din cel al primei generații, pentru Toyota, și 50 - 60% pentru mărcile din PSA.