Volkswagen a confirmat că viitorul Passat va fi mutat în uzina Skoda din Cehia, pentru a face loc mașinilor electrice care vor intra în producție în Germania. Skoda va avea o altă fabrică în Europa de Est.
Herbert Diess, CEO al Volkswagen Group, a confirmat jurnaliștilor că a fost luată decizia definitivă privind transferul producției Passat din Germania în Cehia. Actuala generație Passat este produsă, pentru piața europeană, în Germania, la Emden, o fabrică prevăzută a fi introdusă în rețeaua de producție a vehiculelor electrice din Grupul VW.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Cehia, Passat se mută în fabrica din Kvasiny, acolo unde sunt produse Skoda Superb, modelul de clasă medie al cehilor, dar și SUV-urile Karoq, Kodiaq și SEAT Ateca. Primele exemplare Passat fabricate în Cehia vor ieși de pe liniile de producție în 2023. Până la acel moment, două dintre SUV-uri, Skoda și SEAT, vor fi mutate la rândul lor în altă uzină, multi-brand, pe care VW intenționează să o construiască în Europa de Est.
Despre această investiție s-a scris deja că ar viza Bulgaria sau Turcia, țări în care Volkswagen caută terenuri. România pare ieșită din orice calcule privind această investiție, existând totuși o șansă, este adevărat că la 1 milion, ca în ultimul moment șefii VW să ia o decizie în favoarea noastră, în pofida absenței infrastructurii specifice industriei auto, respectiv autostrăzi și cale ferată de mare viteză.
Volkswagen Passat este cel mai vândut sedan de clasă medie din Europa și unul dintre cele mai vândute la nivel global. Deși până acum cei de la VW au menținut producția sa în Germania, pentru a nu-i știrbi prestigiul de mașină germană, reputația de care se bucură modelele Skoda, mai ales în Germania, i-a determinat pe șefii VW să ia în calcul această mutare.
CITEȘTE ȘI Toyota, Mitsubishi, Fiat și Honda vor vinde același model în China, produs local, pentru a face față viitoarelor restricții privind emisiile poluanteVolkswagen se pregătește să lanseze o gamă întreagă de vehicule electrice, începând cu un hatchback compact care să joace rolul pe care l-a jucat Beetle, acum 80 de ani, și Golf, acum 45 de ani, ca modele populare entry level pentru marca VW. La Emden, acolo unde este produs astăzi Passat, ar urma să fi produs atât ID.NEO, modelul compact electric, cât și un model de clasă medie, ID.Aero, teoretic versiunea electrică a lui Passat.