Procurorii francezi au deschis un dosar penal la începutul acestei luni după ce Ministerul Economiei a depus raportul privind trucarea testelor de emisii în cazul mașinilor PSA, după cum a anunțat presa franceză, citând un comunicat oficial al Procuraturii.
Acuzația principală se referă la faptul că presupusa fraudă a pus în pericol sănătatea oamenilor. Ancheta va fi condusă de 3 magistrați.
PSA, care deține mărcile Peugeot, Citroen și DS, iar în această primăvară a cumpărat și Opel, a anunțat că a luat notă de decizia procurorilor și a reafirmat că vehiculele produse de companie sunt conforme cu toate regulamentele în țările unde sunt vândute.
„Vehiculele PSA nu au fost niciodată echipate cu software sau alt device care să permită testarea emisiilor” a declarat un purtăt de cuvânt al constructorului francez, după cum relatează Automotive News.
CITEȘTE ȘI Piața auto din UE: primele rezultate cu noul grup PSA, care include și Opel. România și-a dublat cota de piață în ultimii aniPSA a devenit al patrulea construtor de automobile care este în atenția autorităților din această Franța din cauza sesizărilor făcute de DGCRF, echivalentul ANPC, organism care se ocupă de protecția consumatorilor. Totul a pornit după scandalul Dieselgate, în centrul căruia s-a aflat Volkswagen. De atunci, autoritățile au început să verifice aleator autovehiculele de pe piață, pentru a stabili dacă respectă rezultatele testelor oficiale sau acestea au fost trucate. Volkswagen a fost prima companie, apoi a urmat Renault, Fiat-Chrysler și acum PSA.
În Franța, amenda pentru manipularea sau trișarea în procesul de certificare a vehiculelor se ridică la 10% din veniturile medii pe ultimii 3 ani ai companiei în cauză. Șefii companiei riscă pedeapsa cu închisoarea și amenzi de până la 300.000 de euro.
PSA are unele dintre cele mai „curate” motoare, potrivit cifrelor de pe hârtie, însă mai multe vehicule verificate de autoritățile franceze au depășit semnificativ nivelul de oxizi de azot, în condiții de temperatură crescute. Reprezentanții companiei u spus că prin construcție, motoarele în cauză emisiile sunt reduse intenționat la temperaturi ridicate, pentru reducerea consumului.
În acest context, PSA a demarat din proprie inițiativă un program de testare în viața reală a mașinilor, în urma cărora a publicat aceste valori de consum/emisii.