Peugeot și Citroen, dar și marca-soră din grup, Opel, au lansat versiunile electrice ale monovolumelor Expert, Jumpy și, respectiv, Vivaro, care au denumiri cu e- în față și care ar putea să atragă foarte mulți clienți-companii care își doresc în acest moment vehicule economice, pentru transportul urban de mărfuri.
După modelul Kangoo ZE de la Renault, și PSA vine cu o ofertă electrică pentru utilitarele sale compacte, fie în versiunea de marfă, fie în cea de pasageri. Cele trei modele ale grupului PSA au la bază motoare de 100 kW, care pot fi echipate cu două tipuri de baterii: de 50 kWh, cu o autonomie de 230 km, și de 75 kWh, cu o autonomie de 330 km. Bateriile au o garanție de 8 ani sau 160.000 km garanție, după cum anunță compania. Sunt aceleași grupuri motopropulsoare de pe versiunile electrice ale Peugeot 208 și 2008, respectiv Opel Corsa și DS3. Șoferii au la dispoziție trei moduri de conducere, din care două de 60 kWh și 80 kWh, care asigură un cuplu mai mic, dar o autonomie mai mare.
Toate cele trei automobile au fost construite pe platforma EMP2 a grupului, aceeași folosită pentru toate noile moodele compacte . Toate vor fi fabricate în Franța, în uzina din Hordain, aceeași în care se produce și Toyota Proace, care va avea și ea propulsie electrică în curând.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din punct de vedere al dinamicii, mașinile pot atinge o viteză maximă de 130 km/h și accelerează decent, de la 0 la 100 km/h, ca o mașină pe benzină de mic litraj, în 13,1 secunde.
Există, în acealași timp, și trei versiuni de lungime, pentru toate tipurile de afaceri: de la 4,60 metri, versiunea compactă, la 4,95 metri versiunea standard, și 5,30 metri, versiunea lungă. Potrvit datelor oficiale, capacitatea de remorcare este de până la 1.000 kg, iar sarcina utilă ajuunge până la 1.275 kg. De asemenea, volumul de încărcare este similar cu versiunile cu motoare termice, de la 5,1 metru cubi, la 6 metri cubi.
Prezentările acestor modele dau exemple de business-uri pe care le vizează cu automobilele: meșteri (florari, instalatori, electricieni etc.), companii interesate de imaginea lor eco-responsabilă, unități socio-administrative (spitale, municipalități etc.) în căutarea unui vehicul cu emisii zero care să transporte mărfuri între diferite locații. În același timp, pentru utilizări specifice, pot fi făcute modificări de carosieri externi (celule frigorifice, nacelă la bord, etc).
Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare: un încărcător monofazat de 7,4 kW (dotare standard) și un încărcător trifazat de 11 kW (dotare opțională). Sunt posibile mai multe tipuri de încărcare, de la priză standard, de la una de mare putere, de la WallBox și de la o stație publică de 100 kW, cu timp de încărcare de la 47 de ore până la 30 de minute (80%).