Președintele Renault, Jean Dominique Senard, a declarat că este hotărât să readucă Alianța Renault Nissan pe calea cea bună începând de anul viitor, în timp ce alte subiecte, cum este iluzoria fuziune cu Fiat Chrysler, nu au prioritate în acest moment.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.
Jean Dominique Senard, președintele Renault, este determinat să repare Alianța Renault cu Nissan, care deocamdată există sub forma unei companii olandeze, în care cei doi constructori sunt acționari. Activitatea Alianței a fost puternic afectată de scandalul Ghosn, după arestarea acestuia și acuzațiile aduse lui și foiștilor colaboratori, mulți dintre ei cu funcții de conducere în Alianță. Senard a spus într-o emisiune radio din Franța că vrea ca anul viitor Alianța Renault Nissan „să decoleze”, referindus-e la reducerile de costuri și la investițiile în tehnologie.
Cele două companii folosesc în prezent resursele generate de Alianță, începând de la contractele cu furnizorii și terminând cu platformele comune dezvoltate de ingineri ai celor două companii, care astăzi se regăsesc pe noile modele, cum este Reanult Clio sau Nissan Juke, platforme ce în curând vor echipa și modelele mărcii Dacia. Numai că scandalul din ultimul an a pus frână pentru multe dintre proiecte. „Dacă din 2020 nu reușim să începem să extragem întreg potențialul acestei alianțe, voi considera asta un eșec, la un nivel personal și pentru echipele noastre”, a mai spus Senard. El a afirmat că a descoperit „o alianță într-o stare mai proastă decât mi-am imaginat”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Referitor la eventuale încercări de reactualizare a fuziunii cu Fiat Chrysler, discutată intens în luna iunie, Jean Dominique Senard a spus că „astăzi nu mai este pe masă”, fiind considerat un subiect secundar față de proiectele industriale ale Renault și Nissan.
Senard a mai răspuns și întrebărilor legate de posibilitatea ca Renault să-și reducă participația la Nissan, o chestiune pe care japonezii ar fi cerut-o. El a precizat că un astfel de punct nu se află pe lista priorităților sale, dar „nimic nu poate fi exclus pentru totdeauna”.
Jean Dominique Senard a fost CEO al Michelin și a fost recrutat de Franța, acționar important al Renault cu 15%, pentru a prelua conducerea companiei, după plecarea lui Ghosn. Luna aceasta, el a stat în spatele eliminării lui Thierry Bollore din postul de CEO al Renault, în doar câteva zile, ca un gest de îngăduință în fața partenerilor de la Nissan. Totul s-a petrecut la scurt timp după ce CEO-ul Nissan, Hiroto Saikawa, a fost îndepărtat și el de board-ul companiei japoneze.
Consiliul de Administrație al Renault, condus acum provizoriu de fosta șefă a finanțelor companiei, Clotilde Delbos, a anunțat că și-a revizuit țintele financiare ale companiei pentru 2019, cu scăderi de venituri, profit și vânzări.