Organizația Green NCAP a lansat în premieră clasamentul celor mai economice și mai puțin poluante automobile din Europa, bazat pe cifrele obținute în testele de consum. Clasamentul are categorii pentru mașini electrice, diesel și benzină, dar și pe tipuri de caroserii, conform datelor analizate de Profit.ro.
Green NCAP, organizația care a declarat Dacia Spring „cea mai economică mașină electrică” din Europa, a anunțat care sunt câștigătorii pe categorii în clasamentul pentru anul 2023. Reprezentanții GreenNCAP susțin că oferă consumatorilor o alegere conștientă din punctul de vedere al impactului asupra mediului, pe segmentele corespunzătoare. Rezultatele nu conțin emisiile pe întreg ciclul de viață, ci doar pe cele privind consumul de energie și emisiile de gaze cu efect de seră, atât în timpul rulării, cât și în cel al producției.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru a stabili câștigătorul unei categorii a fost calculată valoarea medie a punctajelor la pentru aer curat (emisii poluante), gaze cu efect de seră (CO2) și eficiență energetică (consum). Scorul mediu este dat în procente și este folosit ca bază pentru compararea vehiculelor.
Full electric: Ora Funky Cat
Modelul chinezesc ORA Funky Cat care își va schimba numele în GWM ORA 03, a fost declarat cel mai puțin poluant și cel mai economic automobil atât în categoria „Full Electric”, cât și în categoria „Mașini mici de familie”. Testele au arătat „o eficiență bună într-o varietate de condiții cu ajutorul designul său aerodinamic și eficienței ridicate de încărcare, contribuind la îmbunătățirea consumului general și la reducerea costurilor pentru consumatori”.
Diesel: Opel Mokka
Micul SUV al celor de la Opel are nu dor un consum redus, ci și emisii poluante reduse, cu ajutorul tehnologiei de tratare a gazelor de evacuare, despre care GreenNCAP spune că este de ultimă generație.
CITEȘTE ȘI FOTO Lockheed Martin și Aerostar deschid un mare centru la Bacău pentru elicoptere S-70 Black Hawk, primul din EuropaBenzină: Škoda Kamiq
Modelul cehilor are un motor de capacitate mică, turbo, cu „un management adecvat al emisiilor pentru a menține nivelurile scăzute ale emisiilor de poluanți”.
Împreună cu Opel Mokka, Skoda Kamiq este considerat „o referință pentru vehiculele cu combustie”.
Mașini Executive: Tesla Model S
Nu este întâmplător faptul că modelul american surclasează rivalii europeni, ci totul se bazează pe propulsia electrică, mașina având o eficiență energetică ridicată. GreenNCAP spune că mașina este un exemplu pentru segmentul său.
CITEȘTE ȘI Vicepreședinte Dacia: Noua generație Duster va fi vândută în Turcia sub marca Renault! Ce va fi cu SpringMPV: Renault Kangoo
Kangoo E-Tech oferă capacități de transport îmbunătățite pentru mărfuri și țintește micii întreprinzători. Are o baterie relativ mică (45 kWh), potrivită pentru distanțe mai scurte.
SUV-uri mici: VW ID.5
Are 2.100 kg din cauza greutății bateriei, dar reușește performanțe de eficiență „impresionante”. Valorile de consum înregistrate au fost printre cele mai scăzute măsurate de Green NCAP până acum.
În urmă cu un an, Dacia Spring a fost desemnată de Green NCAP automobilul electric cu cel mai bun cu un scor general de 9,8 „nemaivăzut până acum”, la Indicele de eficiență energetică, și a celui mai bun rezultat la Indexul gazelor cu efect de seră. Green NCAP a precizat că Dacia Spring a obținut aceste rezultate „datorită grupului său propulsor pur electric și al greutății reduse”.