Porsche a decis să-l trimită în China pe Alexander Pollich, cel care a condus în ultimii ani activitatea din Germania a mărcii de automobile sport, dar care a făcut minuni pe alte piețe ale lumii, precum Canada și Australia.
Porsche înregistrează în ultimul an tot mai multe scăderi ale vânzărilor pe cea mai mare piață a lumii, China, acolo unde cu ani în urmă performanțele erau de execepție.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Avântul pe care l-au luat companiile locale, cu produse din ce în ce mai competitive și cu prețuri cu mult mai mici decât rivalii din Europa, i-a determinat pe chinezi, inclusiv pe cei foarte bogați, să cumpere din ce în ce mai puține mașini de lux din Europa.
Porsche a raportat în prima jumătate a anului o scădere de 33% pe piața chineză, concretizată într-un declin de 4.300 de automobile, comparativ cu anul anterior. Pentru o marcă de volum, numărul ar putea să nu pară mare, dară pentru un producător de mașini sport elitiste, cu prețuri care depășesc frecvent 100.000 de euro, scăderea este alarmantă, mai ales că ea vine într-un context mai larg, cu scăderi de numai o cifră pe alte piețe importante. Chiar dacă șefii Porsche au pus scăderile pe seama schimbării majore de portofoliu, amploarea declinului din China a produs efecte în structura de management.
Compania a decis să schimbe CEO-ul regional din China, deși Michael Kirsch fusese numit în această poziție în 2022. Principala temere este legată de perspectivele modelelor electrice, pe care Porsche le-a lansat și urmează să le lanseze și în anii următori, care au nevoie de o susținere puternică pentru a putea concura cu mașinile produse local.
Porsche Taycan, considerat un veritabil vârf tehnologic pe segmentul electric, a înregistrat scăderi majore în primele șase luni (-51%, cu doar 8.838 de exemplare vândute), piața asiatică fiind principala sursă a declinului. Anul acesta a fost lansat, cu întârziere, noul Macan, complet electric, iar acesta are nevoie de vânzări rapide, pentru a-și susține investiția, mai ales că vechea generație a fost scoasă din producție înainte de lansarea noului model.
CITEȘTE ȘI Grecia investește 2 miliarde de euro în extinderea capacității aeroporturilorNoul șef care va prelua frâiele în China la 1 septembrie, Alexander Pollich, conduce de mai bine de șase ani activitatea din Germania a mărcii, cu rezultate vizibile, fiind una dintre puținele piețe care încă mai crește. Înainte de asta, el a condus pentru scurt timp Porsche UK, dar venea din Canada, unde patru ani a făcut în așa fel încât vânzările s-au majorat cu 175%.
Înainte de a intra în zona vân zărilor, Pollich a avut roluri extrem de importante în Stuttgart, la sediul companiei, acolo unde a condus Departamentul de Proiecte Strategice, fiind numit ulterior vicepreședinte cu dezvoltarea rețelei de vânzări la nivel global. Așadar, el are toate trăsăturile necesare pentru a schimba ceva în performanțele Porsche din China, chiar dacă nu are experiență în piețele asiatice.
CITEȘTE ȘI FOTO Noul SUV chinezesc, care a depășit deja BYD și MG pe una dintre marile piețe europenePe de altă parte, o decizie privind managementul prețurilor în China va trebui luată nu doar de Pollich, ci la nivel central, având în vedere că pentru o marcă precum Porsche controlul prețurilor ține nu doar de vânzări, ci și de imaginea brandului. În China, Taycan are o versiune specială dezvoltată special pentru clienții locali, cu un motor mai puternic, dar și cu performanțe mai bune pentru încărcarea bateriei, având în standard bateria de 105 kWh. Prețul unui Taycan în China este de 131.000 de euro, în condițiile în care în Europa modelul se vinde începând cu aproximativ 101.000 euro. Noul Macan electric costă 92.200 de euro pe aceeași piață, deși în Europa începe de la 80.700 de euro.
Porsche a lansat până acum două modele electrice, Taycan și Macan, și, conform strategiei de electrificare, următoarele modele cu propulsie exclusiv electrică vor fi cele din familia 718. Anul viitor, Porsche și-a propus să aibă jumătate din gamă electrică sau PHEV, iar în 2030 ar trebui ca peste 80% din modelele vândute să fie full-electric.