Piața auto din România s-a majorat în luna iunie cu 15,25%, continuând tendința de creștere din ultimii doi ani. Segmentul de autoturisme a crescut cu aproape 20%, ajungând la unul dintre cele mai mari niveluri din ultimii ani.
România a înmatriculat în luna iunie 18.301 autovehicule, cu 15,25% mai multe decât în urmă cu un an, dintre acestea 13.173 fiind autoturisme, care au astfel o creștere de 19,03% comparativ cu luna iunie 2022. O tendință inversă este vizibilă pe segmentul de vehicule comerciale ușoare (LCV), unde piața a scăzut cu 18 procente, la 1.130 de unități.
Cele mai vândute mărci au fost în luna a șasea - o lună în care se fac simțite în continuare livrările mașinilor comandate prin Programul Rabla – Dacia, care înregistrează o creștere mai mică decât în lunile anterioare, 8,7%, cu 3.882 autoturisme înmatriculate, urmată de Toyota, care este, la fel ca în urmă cu un an, cea mai vândută marcă de import, cu 1.127, un volum aproape identic cu cel din 2022, și de Volkswagen, care revine în topul celor mai vândute mărci din România, cu 1.040 unități înmatriculate (creștere de 35%), și de Skoda, care are un avans și mai mare (58%), cu 1.035 de unități.
Celelalte mărci din clasament sunt Renault (894 unități), care pierde din ritmul lunilor anterioare, Hyundai (777 unități), Ford (631 unități), în scădere dramatică față de anul trecut (-33%), Suzuki (540 unități), BMW (367 unități), și Tesla care intră pentru prima dată în Top 10 al mărcilor de pe piața românească (323 unități).
Cele mai vândute automobile din luna șasea au fost, în primul rând, cele cinci modele Dacia, care se mențin în fruntea clasamentului, dar cu creșteri diferite și chiar scăderi, în unele cazuri. Dacă Logan a avut o creștere moderată (7,8%, 1.231 unități), iar Duster s-a menținut stabil raportat la iunie 2022 (815 unități), la Sandero și Spring avem creșteri foarte mari, 32% și, respectiv, 43%, cu volume de 742 și 716 unități, un efect clar al achizițiilor prin Rabla. În fine, Jogger scade 17 procente, ceea ce înseamnă că apetitul românilor pentru acest model s-a diminuat simțitor.
În rândul modelelor de import, lider a fost în iunie Skoda Octavia, cu 365 de exemplare înmatriculate, care depășește alte două modele populare, Corolla și Tucson, în timp ce pe ultimele două locuri alte Top 10 al modelelor s-au situat Toyota C-HR și Skoda Vitara.
CITEȘTE ȘI Dacia va participa la Dakar, cu doi piloți celebri la volan, inclusiv o femeieDupă șase luni, piața auto din România a ajuns la un volum de 73.645 de autoturisme înmatriculate, ceea ce reprezintă un avans de 25,4% al pieței, comparativ cu anul anterior, fiind clar efectul ieșirii din criza de semiconductori suprapus peste Programul Rabla 2023.
Dacia rămâne liderul absolut al pieței auto din România, cu un total de 24.588 autoturisme înmatriculate, în timp ce Renault se menține pentru moment pe primul loc între mărcile de import, cu 5.661 unități înmatriculate, la distanță mică însă de Toyota (5024 de unități) și de Skoda (4.990 unități).