Vânzările de automobile Dacia pe piața din Franța au înregistrat un declin important în luna iunie, astfel că performanța mărcii pe prima jumătate a anului s-a diminuat, dar rămâne una semnificativă, comparativ cu anul anterior.
Dacia a vândut în luna iunie 15.460 de autoturisme în Franța, ceea ce reprezintă o scădere de 10,5% față de anul anterior, marcând astfel oprirea unei serii foarte lungi, de mai bine de un an, în care Dacia a înregistrat creșteri succesive. Dacia reușește să rămână peste principalul rival, Citroen, care a vândut doar 12.629 de unități, cu o scădere de 4,4%.
Piața de autoturisme din Franța a fost una favorabilă în iunie, cu vânzări care au avut un avans de 11,5%, respectiv un total de 190.847 de unități.
Și marca principală a grupului Renault a încheiat luna iunie în declin, -8,5%, cu 33.345 de autoturisme, astfel că Groupe Renault a avut în iunie 49.212 autoturisme vândute, cu 8,7% mai puține decât anul trecut, cota de piață fiind de 25,8%, la distanță mică de cota rivalilor de la Stellantis, care au vândut 52.324 de autoturisme, deși sunt prezenți pe piață cu nouă mărci.
După prima jumătate de an, Dacia își păstrează un avans de 24,5% față de anul trecut, cu un total de 80.563 autoturisme vândute și o cotă de piață de 9,1%, peste cota Citroen (7,5%), care a scăzut cu 1,6% în acest an, la un volum de 66.587 autoturisme. Marca Renault a vândut în intervalul ianuarie – iunie 144.715 autoturisme, cu 13,9% mai multe decât anul trecut.
Dacia Sandero rămâne în top, fiind al treilea cel mai vândut autoturism din Franța, în primele șase luni ale anului, cu un volum de 35.648 unități și o cotă de 4,0% din piață. Locurile 1 și 2 sunt ocupate de Renault Clio și Peugeot 208. Dacia Duster se află pe locul 10 în vânzări, cu 17.141 unități și o cotă de 1,9%. De asemenea, Dacia Spring este cel mai vândut automobil electric din Franța, în prima jumătate a anului, cu 15.083 de exemplare livrate.
Piața auto franceză a înregistrat un total de 889.776 autoturisme vândute în acest an, cu 15,3% mai multe decât în 2022, în timp ce volumul pieței în ansamblu, inclusiv LCV-uri, s-a ridicat la 1,08 milioane unități, cu 13,1% mai multe decât anul trecut.