Audi Q3 este cel mai nou SUV al mărcii premium din Ingolstadt, unul care aduce importante noutăți tehnologice, la concurență cu rivalii de la BMW și Mercedes-Benz.
A doua generație Audi Q3 aduce mai multă sportivitate în gama de SUV-uri a mărcii, atât din punctul de vedere al designului, cât și din cel al platformei, una folosită și modelul Tiguan de la VW. Mai mult, Audi a anunțat că se pregătește versiunea sport SQ3, care va fi urmată, de asemena, de varianta de performanță RSQ3.
Audi Q3 face parte din seria foarte mare de autovehicile cosntruite de VW Group pe platforma MQB, o platformă modulară care permite dezvoltarea de automobile de diferite dimensiuni și motorizări, de la micul Polo și micro-SUV-ul T-Cross, la uriașul Tiguan AllSpace. SUV-ul Q3 se află undeva în partea superioară a acestei familii, având un ampatament identic cu Tiguan varianta scurtă, adică 2,68 metri. Lungimea lui Q3 a crescut la a doua generație, ajungând la 4,48 metri, în timp ce lățimea are acum 1,85 metri. Singura care a scăzut este înălțimea, 2,68 metri, mașina fiind cu 7,7 centimetri mai joasă decât primul Q3. În comparație cu modelul mai mic, Q2, noul Q3 este cu aproape 30 cm mai lung.
Designul exterior este mai bine conturat, cu unele detalii organice, care scot discret mașina din tiparul rigid cu care Audi și mărcile din VW Group ne-au obișnuit. Se remarcă grila hexagonală care este inspirată din cea a modelelor de vârf, Q7 și Q8. Farurile, care au un contur ce amintește de A4 și A6, sunt echipate standard cu lumini LED.
La interior, tehnologia preia mare parte din ceea ce regăsim pe noile modele lansate în utlimul an, inclusiv A6. Printre inovații regăsim și bancheta spate care poate fi reglată față/spate, pentru a oferi mai mult spațiu pasagerilor sau bagajelor, după caz. Portbagajul poate crește, în acest mod, de la 530 litri, la 675 litri, fără ca scaunele să fie rabatate.
Displayurile, intrate deja în echipările standard ale mărcii, includ panoul central, de 10,25 inci, cu instrumentarul de bord, care poate crește opțional, prin Audi Virtual Cockpit, la 12,3 inci. La acesta se adaugă ecranul de 8,8 inci al consolei, utilizat de sistemul MMI (cu Apple CarPlay și Android Auto). Opțional, și acest ecran poate crește la 10,1 inci. Tot opțional, poate fi comandat și sistemul de sunet Bang&Oluffsen. Conectivitatea este asigurată de slotul SIM cu capacități LTE ce asigură, potrivit companiei, accesul în toate țările europene la rețeaua de date. Opțional, sistemul poate fi upgradat cu navigație 3D și radio digital sau streaming online. Aplicația myAudi App controlează prin intermediul telefonlui majoritatea acestor servicii.
La capitolul siguranță, exsită disponibilă, standard sau opțional, toată paleta de tehnologii: Adaptiv Cruise, care include și asistentul de viteză, și cel de trafic aglomerat, care permite rularea autonomă la viteze reduse, și cel de asistență la schimbarea benzii. De asemenea, supravegherea unghiului mort la depășire și asistentul de parcare sunt regăsite pe noul SUV.
Motoarele anunțate sunt trei pe benzină și una diesel, aceasta din urmă fiind una cu tradiție, 2.0 litri, denumită 35TDI. Versiunile pe benzină sunt 35 TFSI, 40 TFSI și 45 TFSI, prima având doar 1.5 litri și 150 CP, celelalte două fiind bazate pe cilindreea de 2.0 litri, cu două variante de putere: 190 CP și 230 CP. Cu excepția motorului de 1.5 litri, toate celelalte motorizări vor fi însoțite de o cutie automată. Tracțiunea integrală quattro va fi de asemenea disponibilă cu motoarele mari.
Noul model va fi disponbil pe piețele europene începând cu luna noiembrie a acestui an.