Nissan intenționează să repatrieze circa 1 miliard de dolari, lichidități de la subsidiara din China, pe fondul răcirii relațiilor cu Renault. Până acum, compania japoneză prefera să reinvestească profitul, pentru a-și reduce taxele.
Nissan plănuiește să încaseze profitul obținut anul acesta din subsidiara din China, o sumă care depășește 1 miliard de dolari, potrivit Automotive News care citează surse din cadrul companiei. Acțiunea contravine obiceiului de până acum al japonezilor, care reinvesteau profitul din China pentru a profita de faciliățile fiscale oferite de legislația locală. Sursele citate spun că măsura are legătură cu scandalul Ghosn și cu răcirea relațiilor cu Renault, astfel încât compania să dispună de lichiditățile necesare pentru a acționa mai departe, în cazul în care Alianța cu Renault va înceta să mai fucnționeze ca până acum.
Nissan produce vehicule în china cu partenerul local Dongfeng.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Răspunsul oficial al companiei precizează că Nissan nu plănuiește alte transferuri din China decât cele normale într-un business, fără să confirme sau să infirme dacă aceste transferuri vizează sau nu profitul.
În acest moment, situația din Alianță și relațiile dintre cei doi parteneri sunt amenințate de tensiunile generate de arestarea și inculparea fostului președinte Nissan, Carlos Ghosn, care este, încă, președinte și CEO al Renault. Șefii Nissan au dat de înțeles că doresc mai multă putere în Alianță, însă Renault, care deține 43,5% din constructorul japonez, au lăsat să se înțeleagă că nu sunt dispuși să cedeze din pozițiile dominante. Un reprezentant al guvernului francez a spus că dacă Nissan, care deține 15% din Renault, dar fără drept de vot, ar încerca să cumpere de pe piață acțiuni Renault, nu ar fi altceva decât o declarație de război.
Nissan a precizat, însă, în răspunsul trimis, că nu intenționează să cumpere, cu eventuale fonduri, acțiuni Renault. Potrivit legislației japonez, dacă Nissan ar ajunge la 25% deținere la Renault, compania franceză și-ar pierde drepturile de vot în cadrul Nissan. De cealaltă parte, dacă Renault și-ar reduce participația sub 40%, acțiunile Nissan ar primi drept de vot în cadrul Renault.