O tehnologie bazată pe catalizatorii auto și alte substanțe utilizate în producția auto a fost pusă la punct de Nissan și Universitatea Tohoku, din Japonia, pentru a inactiva virusurile prezente pe orice suprafață, printr-o oxidare aerobă.
Nissan Motor a dezvoltat împreună cu Facultatea de Științe Farmaceutice a Universității Tohoku un procedeu pentru distrugerea virusurilor prin oxidarea, denaturarea și degradarea proteinelor și a altor substanțe de pe suprafața virusului. Tehnologia folosește oxigenul din aer ca oxidant, prin intermediul unui catalizator care acționează chiar și pe întuneric, fără a necesita o iradiere luminoasă.
Compania japoneză spune că noua tehnologie permite nu doar inactivarea virusurilor, inclusiv a noului coronavirus, ci și a altor agenți patogeni, precum ciupercile sau bacteriile. Aplicațiile acestei tehnologii vizează crearea de materiale antibacteriene și antivirale, de exemplu în filtrele paratelor de aer condiționat sau în purificatoarele de aer, în măști și în produse textile medicale.
Tehnologia Nissan de inactivare a virusurilor utilizează catalizatori organici de oxidare a radicalilor nitroxil (catalizatori radicali). Studiile asupra efectelor acestei tehnologii au descoperit că sărurile de oxoamoniu produse din catalizatorii radicali prin oxidare aerobă oxidează și inactivează proteinele de suprafață ale virusurilor, reducând astfel capacitatea acestora de a se lega de celulele țintă ale omului. Mai mult, procesarea domeniului de legare la receptor al proteinei spike a SARS-CoV2 (tulpina omicron) reduce semnificativ legarea proteinei spike la receptor. Folosind coronavirusul felin - un virus similar SARS-CoV2 - a fost evaluată activitatea sa infecțioasă asupra celulelor renale feline și a fost observată o inhibare notabilă a modificărilor morfologice legate de infecție în celule.
CITEȘTE ȘI Planurile Ford pentru revenirea la profitabilitate în Europa: dispar mai multe modele istorice, se trece la propria platformă electrică. Craiova, sursa de profitabilitateColaborarea dintre Nissan și Universitatea Tohoku a fost realizată pentru valorificarea cercetărilor Nissan în tehnologie și a universității japoneze în dezvoltarea de medicamente și în științele farma.
Catalizatorii radicali folosiți în noua tehnologie sunt utilizați ca aditivi în materialele de bază polimerice ale vopselelor de automobile, precum și în fibrele și materialele polimerice organice utilizate în interiorul și exteriorul vehiculelor. Ele inhibă reacțiile de fotodegradare (de exemplu, fisurarea, fragilizarea, decolorarea) pe perioade lungi de timp.