Salonul IAA, ediția dedicată vehiculelor comerciale, desfășurat în Hanovra, a adus în standul Volkswagen patru noi concepte care arată cât de mare este potențialul modelului ID.Buzz, pe baza căruia au fost construite.
ID.Buzz este primul vehicul comercial construit de Volkswagen pe platforma MEB, dedicată mașinilor electrice. După cele două versiuni de marfă și pentru pasageri, VW a dezvoltat împreună cu unii dintre partenerii săi noi versiuni, care sunt propuse deocamdată sub forma unor prototipuri, la IAA Hanovra.
VW ID.Buzz Flex-Cab este o propunere realizată de Snoeks, unul dintre partenerii VW Vehicule Comerciale, care a realizat o variantă electrică a lui Caravelle, vanul dedicat transportului de persoane. Mașina a avut la origine ID.Buzz Cargo, care a primit cinci locuri pentru pasageri, între care o banchetă de trei locuri flexibilă, care poate fi reglată electric, după nevoi. În acest fel, compartimentul destinat mărfurilor poate fi utilizat atât pentru marfă cât și pentru pasageri. Mașina poate avea utilizări diverse, ca taxi, shuttle sau pentru activitățile micilor comercianți.
CITEȘTE ȘI VIDEO Compania italiană Iveco a prezentat un prototip al camionetei eDaily, alimentată cu hidrogen, dezvoltată cu Hyundai MotorVW ID.Buzz ambulanță este primul vehicul de acest fel cu propulsie electrică, astfel că dezvoltarea realizată de Bosenberg, carosier agreat al VW, deschide un teritoriu extrem de vast. Dintr-un Buzz Cargo s-a obținut un vehicul pentru trei persoane plus spațiul util pentru targă și alte echipamente medicale. Întreg sistemul dedicat intervențiilor medicale dispune de porpriul sistem electric, separat de cel de propulsie.
VW ID.Cargo carosat este propunerea făcută de un alt carosier de casă al VW, Veth Automotive, care a realizat o suprastructură înălțată a vehiculului de marfă de serie, obținând o capacitate de încărcare aproape dublă, de 6 metri cubi, cu o sarcină utilă care crește la 680 kg. Constructorul spune că spațiul de marfă poate fi echipat cu uși clasice, uși culisante sau obloane. Au fost prevăzute inclusiv spațiile pentru inscripționare și publicitate.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia a depășit Renault în Europa
VW ID.Buzz Cargo Frigo a fost realizat de Wukaro și este destinat livrărilor de marfă din orașele aglomerate, pe străzile pe care mașinile mari nu au acces. Sistemul de răcire amplasat pe caroseria mașinii este unul acționat electric, având propria baterie care îl susține. Alimentarea se face la 220, printr-un invertor, iar bateria de tip li-ion asigură funcționarea până la șase – opt ore, în funcție de gradul de utilizare. Mașina suportă o sarcină utilă de până la 390 kg, ce poate fi marfă congelată, dar la fel de bine poate fi baza unui vehicul clasic de înghețată.
VW ID. Buzz Cargo ServiceVan este cea de-a patra declinare propusă la Hanovra de carosieri, de data aceasta de Wurth, care a creat vehiculul special la cererea clienților de la Miele. Caroseria Cargo a lui ID.Buzz a fost transformată într-un vehicul de intervenție, dotat cu sistem de rafuturi pentru materiale, piese de schimb și unelte. În centru există chiar și o masă de lucru rabatabilă, la care personalul de service poate lucra.
VW ID.Buzz Cargo, mașina care a fost utilizată de carosieri pentru a crea cele cinci concepte, este versiunea de marfă, cu ampatament scurt, a lui ID.Buzz de pasageri. Mașina nu are geam la hayon, are un spațiu de marfă separat de cele două scaune din față, de 3,9 metri cubi, și poate încărca până la doi europaleți de marfă. Mașina are un motor de 150 kW și 310 Nm, cu o baterie de 77kW utili, cu o autonomie de până la 480 km. Poate fi încărcat la stație de 11 kW cu curent alternativ sau 170 kW, cu curent continuu. Bateria permite folosirea ei ca sursă de energie pentru casă sau pentru alte activități.