Volkswagen Group a inaugurat primele ateliere de testare în centrul din Hefei, care aparține VW Group China Technology Company, aceasta fiind etapa finală de expansiune pe această piață, unde acum sunt pregătite capacități de dezvoltare complete.
Noile facilități ale grupului integrează producția de software, hardware și validarea vehiculelor, toate sub un singur acoperiș, permițând astfel luarea rapidă a deciziilor, legătura directă cu clienții locali și viteză maximă de implementare a noilor tehnologii.
Centrul din Hefei este cea mai complexă unitate R&D din afara Germaniei, având peste 100 de laboratoare de cercetare dispuse pe 100.000 de metri pătrați. Aici pot fi testate baterii, sisteme de propulsie și validare completă la nivel de vehicul. Este, de asemenea, singurul centru de cercetare și dezvoltare al grupului dedicat exclusiv vehiculelor electrice.
Oliver Blume, CEO Volkswagen Group, spune că noul centru face parte din strategia „În China pentru China”, aici putând fi dezvoltate, testate și fabricate noile generații de automobile inteligente și conectate. Scopul principal este „consolidarea poziției pe cea mai mare piață auto din lume”, cu un obiectiv secundar destul de ambițios, prin care compania germană „să devină motorul tehnologic global al industriei auto.”
„China este cea mai competitivă piață auto din lume, iar clienții noștri de aici așteaptă inovații rapide și o calitate impecabilă”, recunoaște și Ralf Brandstätter, membru al Consiliului de Administrație al Volkswagen AG responsabil pentru China și președinte și CEO al Volkswagen Group China. El a condus anterior marca VW și a fost trimis în China pentru a derula noua strategie.
Centrele din Hefei au deja un prim produs în procesul de testare. Este vorba despre CEA, arhitectura electronică chineză a grupului, dedicată modelelor destinate acestei piețe, aceasta fiind dezvoltată de VCTC și CARIAD China. Platforma va permite scurtarea cu 30% a tipului de livrare a vehiculelor noi și cu 50% a costurilor de dezvoltare.
Mărcile grupului Volkswagen au deja în dezvoltare sau chiar în producție mașini create special pentru piața chineză, care nu mai folosesc și nu mai au legături cu modelele din Europa sau de pe alte piețe ale lumii.
Atât VW, cât și Audi, au prezentat modele dedicate clienților chinezi cu care speră să revigoreze vânzările pe această piață.












